Sprawdź rozmiar do Lada Samara i wybierz odpowiednie opony dla siebie i Twojego samochodu
Szukaj wg auta
Lada
Samara
Wybierz rok produkcji
Rok produkcji auta
Wybierz generację
Łada Samara to samochód klasy hatchback produkowany przez Związek Radziecki, a po zmianach ustrojowych przez Federację Rosyjską. Nowoczesną, jak na socjalistyczne realia, bryłę nadwozia i niespotykane dotąd rozwiązania konstrukcyjne wprowadzono dzięki współpracy z Porsche. Samara miała zostać najlepszym samochodem eksportowym zza żelaznej kurtyny. Częściowo udało się to osiągnąć dzięki niskiej cenie, jednak niska jakość wykonania i wadliwe podzespoły odbiły się na reputacji auta. Pod maską występowały dwa motory o pojemności 1,3 i 1,5 litra. Mniejsza jednostka była bardziej popularna ze względu na mniejsze spalanie i przyzwoite osiągi. Z czasem silniki poddano modernizacji, dodano katalizatory spalin, jednopunktowy wtrysk paliwa, a w końcowej fazie produkcji nawet wtrysk wielopunktowy. Wiele modeli opuściło fabrykę z wadliwymi silnikami. Niedopracowana konstrukcja jednostki napędowej powodowała nadmierne zużycie paliwa i oleju. Pojemność bagażnika wynosi 400 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrastała do 940 litrów, co jest wynikiem dobrym w tej klasie samochodów. Wersja na rynki socjalistyczne znacznie różniła się od wersji eksportowej. Wersja fińska otrzymała lepszej jakości wnętrze i karoserię odporniejszą na korozję. Wersja Baltic była najbardziej luksusową odmianą Samary. Zainstalowano w niej wspomaganie kierownicy, obrotomierz czy aluminiowe felgi. Łada Samara występowała w nadwoziu sedan jako Łada Forma. W 1997 r. wprowadzono zmodernizowaną, drugą generację modelu, która była sprzedawana głównie na rynku rodzimym i w krajach, gdzie normy spalania nie są restrykcyjne. Samochód otrzymał wówczas nowocześniejszą stylistykę, jednak konstrukcyjnie był nadal przestarzały.
Fabryczny rozmiar opon do modelu Łada Samara to: 155/80 R13.
Rozwiń
Zwiń