Daihatsu YRV to kompaktowy samochód klasy MPV produkowany przez japoński koncern Daihatsu. Pojazd został zbudowany na platformie Daihatsu Storia. Długość karoserii YRV wynosi, podobnie jak w Daihatsu Storia, 3675 mm, ale YRV jest od niego nieco szerszy i wyższy. Nadwozie otrzymało zupełnie inną formę podwójnego klina, co w efekcie pozwoliło uzyskać nowoczesną i dynamiczną sylwetkę. Projektanci zadbali również o odpowiednią ochronę bierną poprzez zastosowanie sztywnej ramy nadwozia. Początkowo montowano silnik 1,0 l (3-cylindrowy, 12-zaworowy) EJ-VE produkujący 64 KM. Mocniejszy model był wyposażony w 4-cylindrowy silnik 1,3 l K3-VE, produkujący 90 KM. Oba silniki wyposażono w system zmiennych faz rozrządu DVVT, który powstał we współpracy z inżynierami Toyoty. Daihatsu YRV produkowano z napędem na przednie koła (2WD) oraz z napędem na wszystkie koła (4WD). W 2001 r. podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano model YRV Turbo z 4-stopniową przekładnią typu ESAT, która dzięki optymalnemu zestrojeniu skrzyni biegów i silnika zapewnia idealne połączenie oszczędności paliwa i dynamiki. Sterowanie automatyczną skrzynią biegów jest możliwe również poprzez przyciski umieszczone w kierownicy (Shiftronic). Pod maską zastosowano unowocześniony silnik 1,3 l K3-VET z turbodoładowaniem, którego moc wzrosła z 90 do 140 KM. Niebagatelna moc silnika pozwala zaliczać YRV do najszybszych pojazdów w klasie B. Do sporych zalet YRV należy w pełni ocynkowane nadwozie.

Fabryczny rozmiar opon do modelu Daihatsu YRV to 165/70 R13.

Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarze 175/60 R14.