1) W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 na poligonie testowym w Szwecji. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Siła pociągowa w zakresie [5-35 km/h] większa o 3% względem poprzednika. Odległość hamowania na ośnieżonej nawierzchni w zakresie [40-5 km/h] mniejsza o 3% względem poprzednika. Przyspieszenie poprzeczne zwiększone o 4% względem poprzednika w teście slalomowym na ośnieżonej nawierzchni przy 50 km/h.
2) Ten sam potencjał przebiegu poprzednika względem naszych opon letnich klasy premium. W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 w laboratorium wewnętrznym. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Żywotność opon zależy od stylu jazdy, ciśnienia w oponach, czynności konserwacyjnych wykonywanych przy oponach i pojeździe, warunków pogodowych itd.
ULEPSZONA WYDAJNOŚĆ NA OŚNIEŻONEJ NAWIERZCHNI1)
Siła trakcyjna na ośnieżonej nawierzchni
Droga hamowania
Przyspieszenie podczas jazdy slalomem
1) W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 na poligonie testowym w Szwecji. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Siła pociągowa w zakresie [5-35 km/h] większa o 3% względem poprzednika. Odległość hamowania na ośnieżonej nawierzchni w zakresie [40-5 km/h] mniejsza o 3% względem poprzednika. Przyspieszenie poprzeczne zwiększone o 4% względem poprzednika w teście slalomowym na ośnieżonej nawierzchni przy 50 km/h.
100% klientów Oponeo, którzy kupili Bridgestone Weather Control A005 - poprzednika ulepszonej wersji EVO, poleca ten model
Po raz pierwszy zdecydowałem się na opony wielosezonowe i na dzień dobry porażka! O ile jeszcze jesienią na mokrej nawierzchni zachowują się poprawnie i nie ma większego problemu z przyczepnością to w momencie kiedy pojawia się śnieg jest tragedia!
Skusiłem się na te opony ze względu na opinie użytkowników i materiały reklamowe producenta, gdzie chwalił się, że lepiej hamuje na śniegu niż inni czołowi producenci. Wszyscy chwalą w opiniach oponę za przyczepność, tylko w warunkach letnich i nikt nic nie pisze o zimie. w rzeczywistości przy odrobinie śniegu lub błota pośniegowego auto nie hamuje i ruszenie z miejsca graniczy z cudem. Jak cenisz swoje życie i innych ludzi na drodze, to nie kupuj tych opon! Skończyło się na tym, że zimą samochód stał w garażu, a do pracy jeździłem samochodem żony. W drugim samochodzie założone mam wielosezonowe Kleber Quadraxer 2 i są bez porównania lepsze.
Przede wszystkim zimą na śniegu da się na nich jeździć i jakoś się drogi trzymają. Wielokrotnie miałem sytuacje, że na Bridgestone-ach nie mogłem ruszyć ze skrzyżowania bo było troszkę śniegu na drodze.
Poza tym opona jest znacznie głośniejsza od wspominanego wcześniej Kleber-a. Całe życie zmieniałem opony na zimowe, ale teraz mnie podkusiło i mam za swoje. Skończy się na tym, że te będą do jazdy latem, a zimówki i tak trzeba będzie kupić.
Za wypuszczenie na rynek takiego bubla producent powinien dostać karę, bo używanie tych opon zimą stwarza zagrożenie dla życia i zdrowia. Żeby nie było, że zmyślam proszę zobaczyć test tych opon:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/details/4423/bridgestone-weather-control-a005/
Tomek
Najlepsze właściwości techniczne
Bridgestone Weather Control A005 EVO to całoroczna opona przeznaczona do samochodów osobowych. Spełni oczekiwania zwłaszcza kierowców, którym zależy na bezpieczeństwie, komforcie i ekonomii jazdy.
1
Najlepszy w klasie współczynnik przyczepności
na mokrej nawierzchni
Duża liczba elementów w strefie barkowej skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a na ośnieżonej poprawia mobilność. Auto prowadzi się pewnie i stabilnie, dzięki czemu podróżowanie jest bezpieczniejsze.
2
Szczeliny dużej pojemności na barkach
opony (lepsze odprowadzanie wody)
Skuteczne odprowadzanie wody zmniejsza ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Efektywne usuwanie śniegu i błota spod czoła opony poprawia przyczepność również zimą.
3
Nowa mieszanka Nano Pro-Tech™
z dużą zawartością krzemionki
Nowoczesna mieszanka wpływa na elastyczność ogumienia i wydłuża okres jego eksploatacji. Technologia ta wspiera także parametry jezdne w zróżnicowanych, nawet najtrudniejszych warunkach pogodowych.
4
Sprawdzone właściwości użytkowe
na ośnieżonej nawierzchni
Kierunkowy bieżnik w kształcie litery „V” zwiększa przyczepność na drogach pokrytych śniegiem.
5
Udoskonalony wzór bieżnika
Innowacyjne lamele w kształcie litery „Z” oraz zrównoważona sztywność boczna i wzdłużna klocków bieżnika poprawiają trakcję.
Wydłużona żywotność
Zoptymalizowana konstrukcja osnowy opony wpływa na równomierne zużywanie się bieżnika (regularny kształt śladu). Dzięki temu dłużej możesz cieszyć się maksymalnymi osiągami.
Zoptymalizowany rozkład nacisku kontaktowego gwarantuje doskonałą przyczepność na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, nawet w przypadku zużytego profilu.
Wybrane rozmiary modelu wyposażone są w technologię DriveGuard. Pozwala ona na pełne poczucie bezpieczeństwa – po przebiciu opony umożliwia przejechanie do 80 km z prędkości 80 km/h.
Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy[1] oraz Globalny Partner Olimpijski. Wysokiej jakości opony japońskiego producenta cieszą się znakomitą renomą w branży motoryzacyjnej. Znane marki takie, jak Ford, Volkswagen, Audi czy BMW chętnie wybierają je na oryginalne wyposażenie swoich flagowych modeli.
Bridgestone był także przez lata dostawcą ogumienia do wyścigów Formuły 1. Marka jest doskonale oceniana przez opiniotwórcze organizacje oponiarskie.
[1]Źródło: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings