1) W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 na poligonie testowym w Szwecji. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Siła pociągowa w zakresie [5-35 km/h] większa o 3% względem poprzednika. Odległość hamowania na ośnieżonej nawierzchni w zakresie [40-5 km/h] mniejsza o 3% względem poprzednika. Przyspieszenie poprzeczne zwiększone o 4% względem poprzednika w teście slalomowym na ośnieżonej nawierzchni przy 50 km/h.
2) Ten sam potencjał przebiegu poprzednika względem naszych opon letnich klasy premium. W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 w laboratorium wewnętrznym. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Żywotność opon zależy od stylu jazdy, ciśnienia w oponach, czynności konserwacyjnych wykonywanych przy oponach i pojeździe, warunków pogodowych itd.
ULEPSZONA WYDAJNOŚĆ NA OŚNIEŻONEJ NAWIERZCHNI1)
Siła trakcyjna na ośnieżonej nawierzchni
Droga hamowania
Przyspieszenie podczas jazdy slalomem
1) W oparciu o testy wewnętrzne przeprowadzone przez firmę Bridgestone względem opon Weather Control A005 na poligonie testowym w Szwecji. Rozmiar opon: 205/55 R16 94V. Siła pociągowa w zakresie [5-35 km/h] większa o 3% względem poprzednika. Odległość hamowania na ośnieżonej nawierzchni w zakresie [40-5 km/h] mniejsza o 3% względem poprzednika. Przyspieszenie poprzeczne zwiększone o 4% względem poprzednika w teście slalomowym na ośnieżonej nawierzchni przy 50 km/h.
100% klientów Oponeo, którzy kupili Bridgestone Weather Control A005 - poprzednika ulepszonej wersji EVO, poleca ten model
Opony zakupiłem w 2021. Przejechałem na nich 26 000 km w każdych warunkach (w tym kilka wyjazdów na tor). Auto Subaru Legacy 4x4 167km. W dużym skrócie to nadają się wszędzie poza dynamiczną jazdą w temperaturach powyżej 30 stopni (ale to nie jest przeważająca cześć polskiej pogody). Poza tym opona idealna dla przeciętnego użytkownika. Zakładamy i spokój na długi czas przy dość dobrych osiągach.
Tak wiec zacznę od zimy. Wielu mówi, że wielosezon to tylko na jesień a jak coś do wszystkiego to muszę przyznać że prowadzenie po śniegu i błocie jest rewelacyjne. Po lodzie wciąż dobre. Hamowanie na lodzie słabsze niż w zimówce klasy premium reszta jakby identycznie. Nie czuć różnicy, że to wielosezon. Ogólnie sprawdza się zimą lepiej od zimówek eco i średniej półki.
W deszczu niezależnie czy to 5 czy 25 stopni zachowanie doskonale.
Latem na suchym trzyma dobrze w zakrętach i hamuje równie dobrze. Zmienia się jej dźwięk. Latem jest cichsza. Przy pełnym hamowaniu w 30 stopniach zostawiła grube czarne pasy na drodze. I latem się szybciej zużywa w duże upały. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
Przy jeździe po torze to po deszczu i śniegu spisuje się doskonale. Lecz na suchym nawet gdy nie jest gorąco po kilku okrążeniach zaczyna się rozklejać i pływa. Po utracie przyczepności czuć jak opona jej szuka i nie ma problemów z jej odzyskaniem. Tu duży plus i uratowało mnie to również na normalnych drogach.
Polecam każdemu warta swojej ceny przez swą uniwersalność i jakość.
Polecam na tor zamiast zimówki i w góry zamiast letniej.
Nie polecam jak ktoś robi po 20-30 K km latem za granice do krajów cieplejszych od Polski. Za szybko się zużyje wtedy.
Hałasu i zużycia paliwa nie oceniam.
Co do zużycia bieżnika to poza upałami jest dość odporny na zużycie.
Paweł
Najlepsze właściwości techniczne
Bridgestone Weather Control A005 EVO to całoroczna opona przeznaczona do samochodów osobowych. Spełni oczekiwania zwłaszcza kierowców, którym zależy na bezpieczeństwie, komforcie i ekonomii jazdy.
1
Najlepszy w klasie współczynnik przyczepności
na mokrej nawierzchni
Duża liczba elementów w strefie barkowej skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a na ośnieżonej poprawia mobilność. Auto prowadzi się pewnie i stabilnie, dzięki czemu podróżowanie jest bezpieczniejsze.
2
Szczeliny dużej pojemności na barkach
opony (lepsze odprowadzanie wody)
Skuteczne odprowadzanie wody zmniejsza ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Efektywne usuwanie śniegu i błota spod czoła opony poprawia przyczepność również zimą.
3
Nowa mieszanka Nano Pro-Tech™
z dużą zawartością krzemionki
Nowoczesna mieszanka wpływa na elastyczność ogumienia i wydłuża okres jego eksploatacji. Technologia ta wspiera także parametry jezdne w zróżnicowanych, nawet najtrudniejszych warunkach pogodowych.
4
Sprawdzone właściwości użytkowe
na ośnieżonej nawierzchni
Kierunkowy bieżnik w kształcie litery „V” zwiększa przyczepność na drogach pokrytych śniegiem.
5
Udoskonalony wzór bieżnika
Innowacyjne lamele w kształcie litery „Z” oraz zrównoważona sztywność boczna i wzdłużna klocków bieżnika poprawiają trakcję.
Wydłużona żywotność
Zoptymalizowana konstrukcja osnowy opony wpływa na równomierne zużywanie się bieżnika (regularny kształt śladu). Dzięki temu dłużej możesz cieszyć się maksymalnymi osiągami.
Zoptymalizowany rozkład nacisku kontaktowego gwarantuje doskonałą przyczepność na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, nawet w przypadku zużytego profilu.
Wybrane rozmiary modelu wyposażone są w technologię DriveGuard. Pozwala ona na pełne poczucie bezpieczeństwa – po przebiciu opony umożliwia przejechanie do 80 km z prędkości 80 km/h.
Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy[1] oraz Globalny Partner Olimpijski. Wysokiej jakości opony japońskiego producenta cieszą się znakomitą renomą w branży motoryzacyjnej. Znane marki takie, jak Ford, Volkswagen, Audi czy BMW chętnie wybierają je na oryginalne wyposażenie swoich flagowych modeli.
Bridgestone był także przez lata dostawcą ogumienia do wyścigów Formuły 1. Marka jest doskonale oceniana przez opiniotwórcze organizacje oponiarskie.
[1]Źródło: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings