Opony Run Flat
Marka auta
- ━━━━━━━━━━━━
Model
Rok produkcji
Generacja
Typ nadwozia
Silnik
Szerokość
Profil
Średnica

Wybierz rozmiar opon
Rozmiary dla Twojego auta, zgodnie z zaleceniami producenta
Radzimy sprawdzić rozmiar opon aby uniknąć pomyłki.
- Oponeo
- Opony Run Flat
Najpopularniejsze modele opon Run Flat
Czym są opony Run Flat?
Opona Run Flat umożliwia kontynuowanie jazdy po jej przebiciu. Za sprawą swojej konstrukcji pozwala w takiej sytuacji na bezpieczne przejechanie 80 km z prędkością do 80 km/h.
Opony Run Flat zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Po ich przebiciu nie ma ryzyka utraty panowania nad samochodem przy jeździe z dużą prędkością. Dlatego też modele tego typu są najczęściej montowane w pojazdach wyższej klasy, dysponujących dużą mocą silnika.

Ze względu na swoją wyjątkową konstrukcję, opony Run Flat są nieco droższe od standardowych modeli i zapewniają mniejszy komfort jazdy – są sztywniejsze, przez co słabiej tłumią nierówności. Wyższa masa opony wpływa również na wzrost oporów toczenia, a tym samym zwiększenie zużycia paliwa. Mimo tych wad, opony Run Flat są zalecane do wielu samochodów z uwagi na znaczącą poprawę bezpieczeństwa zarówno w przypadku awarii podczas jazdy, jak i już po jej wystąpieniu (brak konieczności natychmiastowej zmiany przebitego koła).

Ich stosowanie wymaga sprawnych czujników ciśnienia w kołach.
Samochód musi zostać do nich odpowiednio dostosowany: posiadać specjalne zawieszenie i odpowiednio zestrojone systemy elektroniczne (np. ABS, ESP).
Montaż opon Run Flat może odbyć się wyłącznie w profesjonalnych zakładach wulkanizacyjnych, posiadających odpowiedni sprzęt.
System Run Flat
Producenci posiadają własne rozwiązania, pozwalające na zakwalifikowanie ich do technologii Run Flat. Można je podzielić na trzy podstawowe grupy: wzmocniona konstrukcja, samouszczelniające oraz pierścień nośny. Mimo różnic idea opon Run Flat jest jedna – umożliwiają one bezpieczne przejechanie sporej odległości po przebiciu ogumienia.
O wzmocnionej konstrukcji
Samouszczelniające
Pierścień nośny
Opinie naszych klientów o oponach Run Flat:
Falken Eurowinter HS01
Na suchej i mokrej nawierzchni wszystko na 5 gwiazdek. Jeśli chodzi o śnieg, to nie mogę ocenić, bo widziałem go tej zimy sporadycznie, a na jezdni był już zawsze rozjeżdżony przez ludzi, którzy jechali do pracy dużo wcześniej niż ja. Możliwe, że były miejsca zamarznięte, ale tego nie odczuwałem. Polecam te opony i nie widzę sensu płacić więcej za opony sporo droższe, na których jeździłem do tej pory przez kilka lat.
Nokian Tyres WR Snowproof P
Zdecydowanie najlepsze opony zimowe klasy premium, jakie spotkałem na swojej drodze, jako kierowca z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Swoją przygodę z Nokian Tyres zacząłem w 2016 roku od legendarnego modelu WR D4 i wtedy zrozumiałem, że rozważna jazda w połączeniu z osiągami technologicznymi, jakimi cechują się modele zimowe tej firm,y mogą równać się bezpiecznej i spokojnej zimie na drodze pokrytej nie tylko ujeżdżonym śniegiem, ale nawet oblodzonej. WR Snowproof P to moje kolejne opony tej firmy, które ku mojemu zadowoleniu okazały się utrzymać ten niezwykle wysoki poziom. Serdecznie wszystkim polecam, koniecznie produkcji fińskiej!
Bridgestone Blizzak LM005 DriveGuard
Moim zdaniem opona przereklamowana. Nie ma aż tak świetnych parametrów jak ją oceniają. Mam je zamontowane w trzech autach. W moim odczuciu nie daje pewnego zaufania i pewności prowadzenia, troszkę mnie zawiodły. Jednym z aut wpadłem w poślizg i skończyło się nieciekawie. Było mokro, a nie jechałem zbyt szybko. Są inne opony dużo lepsze, choć recenzje są znacznie gorsze Toyo Observe.
Continental WinterContact TS 860 S
Moje pierwsze opony tego producenta i bardzo miłe zaskoczenie! Nadzwyczaj ciche jak na zimowe opony. Nie słychać huczenia, które jest charakterystyczne dla zimówek. Bardzo dobre trzymanie w zakrętach i na mokrej nawierzchni. Opony dają poczucie bezpieczeństwa i stabilności jazdy. Nawet na mokrej nawierzchni dobrze trzymają się drogi, a auto jedzie jak po sznurku. Trudno wprowadzić auto w poślizg. Nie oszczędzam tych opon, a po 5000 km nadal są widoczne fabryczne znaczniki. Spalanie w normie. Warto dopłacić, zwłaszcza, jeżeli dysponujemy autem o większej mocy. Polecam.