Marka Suzuki to kolejny przedstawiciel japońskiej myśli technicznej w przemyśle motocyklowym. I choć z pewnością czerpie ze wzorców Hondy czy Yamahy, Suzuki również prezentuje własny, niepowtarzalny styl, który wiele wnosi do branży. Przede wszystkim jest to nowoczesność i spojrzenie w przyszłość – aspekty czyniące z japońskiego producenta firmę z perspektywami.
Kreatywność jest cechą, która niezwykle liczy się w branży motocyklowej. Gdy spojrzy się na flagowe modele Suzuki, nie ma wątpliwości, że konstruktorzy marki są bardzo kreatywni. I to nie tylko w tworzeniu nowych koncepcji stylu i budowy maszyn, ale także w odświeżaniu klasycznych rozwiązań. Często można też zaobserwować połączenie modernizmu z klasyką – zgodnie z trendem czyniącym z hybryd bardzo popularną gałąź branży motocyklowej.
Aby nie być gołosłownym, warto przedstawić konkrety. Modelem, który z powodzeniem można nazwać hybrydą stylów, tzn. połączeniem nowoczesności z klasyką, jest VanVan 125. Jest to model z linii Street, dający się poznać po łagodnych kształtach i rozwiązaniach rodem z lat 70-tych i 80-tych, przy jednoczesnym zastosowaniu osiągnięć współczesności, jak choćby miniaturyzacja silnika.
Bardzo dużo przykładów można podać, jeśli chodzi o czysto modernistyczne podejście do konstrukcji motocykli. Nasuwa się tutaj choćby sztandarowy model Hayabusa, będący fantastycznym odzwierciedleniem fantazji, polotu w projektowaniu oraz zaawansowanej technologii, a więc elementów, z których marka Suzuki słynie. Hayabusa, z jego dumnymi i potężnymi kształtami, to motocykl będący potwierdzeniem, że japoński producent cały czas należy do ścisłej czołówki potentatów branży.
Należy też zaznaczyć, że konstruktorzy Suzuki niezwykłą wagę przykładają do detali. Każdy element maszyny musi być dobrany bardzo starannie, a poszczególne części muszą być najwyższej jakości. Dotyczy to nawet takich elementów jak opony pojazdu – firma stosuje jedynie opony najwyższej klasy.
Marka Suzuki bez wątpienia stanowi silną konkurencję dla największych graczy w przemyśle motocyklowym. Idąc dalej drogą, którą podąża od dłuższego czasu, marka może być pewna, że nie da się z tej czołówki wykreślić.