Styl południowoeuropejski jest w branży motocyklowej bardzo widoczny. Jedną z firm, która umacnia ten stan rzeczy jest firma Moto Guzzi. Włoski konstruktor dokłada wszelkich starań, aby, mając własny styl i niepowtarzalny charakter, odpowiadać na potrzeby klientów z różnych stron Europy i świata, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Europy Południowej.
Zdecydowanie nie można Moto Guzzi nazwać młodą marką. Jest to jeden z najstarszych producentów motocykli na świecie, powstały już w 1921 roku. A mimo to wciąż kształtuje swój styl i prowadzi prace nad dostosowaniem się do współczesności. Promując w branży jednośladów region Europy Południowej, marka odgrywa istotną rolę w kształtowaniu przemysłu na świecie. Jak konkretnie jest to osiągane?
Przede wszystkim chodzi tutaj o segment motocykli będących w ofercie włoskiego konstruktora. Głównie są to modele szybkie i zwinne, których przeznaczeniem jest pokonywanie dłuższych tras, w tym w warunkach górzystych. Nie ulega wątpliwości, że dla przeciętnego mieszkańca górzystych regionów Włoch, Francji czy Hiszpanii takie motocykle są najbardziej atrakcyjne. I najbardziej praktyczne.
Dodatkowo Moto Guzzi stara się przenosić styl Europy Południowej do Ameryki i łączyć tamtejsze trendy ze swoimi własnymi. Taki cel przyświecał, jak się wydaje, powstaniu linii California, która stanowi swoisty miks elegancji, sprytu oraz potężnej budowy. Czy te wszystkie cechy da się z powodzeniem pogodzić? Kto ma wątpliwości, niech przejedzie się modelem California 1400 Touring SE.
W ten sposób Moto Guzzi wykształciło swój własny, jak wspomniano, niepowtarzalny styl i z powodzeniem promuje go w branży. Jak powszechnie wiadomo, posiadanie tożsamości i swojego oryginalnego stylu jest wśród producentów motocykli niezmiernie istotne. Jak potwierdza przykład włoskiego konstruktora, jest to jednocześnie opłacalne i może przynosić profity w postaci popularyzacji marki i wzrostu sprzedaży. Trzymając się tej strategii, Moto Guzzi z pewnością osiągnie w branży jeszcze niejeden sukces.