Toyota Carina to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern Toyota. Model ten wytwarzany był od początku lat 70-tych i przez ponad 30 lat produkcji wypracował sobie opinię jednego z najbardziej niezawodnych w historii. Początkowo auto występowało jako czterodrzwiowa wersja Toyoty Celica. Najbardziej znana w Europie była piąta generacja oznaczona symbolem E. Taka nazwa miała za zadanie podkreślenie europejskich korzeni pojazdu, ponieważ była to pierwsza Carina produkowana w europejskich zakładach. Do jej produkcji wykorzystano najnowsze dostępne technologie i rygorystyczne systemy kontroli jakości. Również projekt samochodu był dobrze opracowany. Zawieszenie składało się z minimalnej liczby elementów narażonych na zużycie. Zaowocowało to niezwykle wysoką jakością samochodu, która przez wiele lat zajmowała pierwsze miejsca rankingu Euro NCAP w kategorii najbardziej niezawodnych pojazdów. Na rynku wtórnym częstym obrazem była Carina z przebiegiem rzędu 300-400 tys. km, która nie miała poważniejszej naprawy w całej historii serwisowej. Stylistycznie Carina E była pierwszym samochodem tej serii, który pozbył się kanciastej sylwetki rodem z lat 80-tych. Nadwozie występowało w wersji sedan, combi i liftback. Wnętrze było stosunkowo obszerne i mieściło pięć dorosłych osób. Zastosowane materiały wykończeniowe były dobre jakościowo. Bagażnik w sedanie jest bardzo pojemny, a jego dokładna objętość to 545 l.

Fabryczne rozmiary opon do modelu Toyota Carina to: 175/70 R14, 185/65 R14, 195/60 R15.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarze 195/55 R15.