Porsche Panamera to pierwsza czterodrzwiowa limuzyna marki Porsche, która powstała ze względu na duże zainteresowanie szybkimi limuzynami o sportowej linii. Panamera nie jest pierwszą konstrukcją Porsche tego typu. Pod koniec lat 80-tych podjęto prace nad bardzo podobnym projektem o nazwie 989. Była to czterodrzwiowa limuzyna wyposażona w silnik V8 z przodu pojazdu i stylistycznie nawiązująca do modelu 911. Niestety główna osoba odpowiedzialna za projekt (Ulrich Bez) opuściła firmę w 1991 roku. Dodatkowo sytuacja ekonomiczna zmieniła się, przez co cały projekt został wstrzymany, a jedyny prototyp zniszczono. Premiera Panamery miała miejsce w 2009 r. podczas Shanghai Auto Show. Porsche zdecydowało się na premierę w Chinach ze względu na wysokie zainteresowanie tego typu samochodami na tamtejszym rynku. Wprowadzenie sportowej limuzyny wiązało się z reakcją na premiery podobnych konstrukcji takich, jak Maserati Quattroporte, Mercedes CLS i projekty: Lamborghini Estoque, BMW Concept CS, czy Aston Martin Rapide. Silnik Panamery to widlasta "ósemka" o pojemności 4,8 l pochodząca z Cayenne. W wersji standardowej występuje z mocą 400 KM, a w wersji turbodoładowanej 500 KM. Porsche ma zamiar wprowadzić w przyszłości silnik 3.6 V6 oraz wersję hybrydową. W 2011 r. wprowadzona została wysokoprężna 3.0 TDI pochodząca z modeli Volkswagena, który jest właścicielem marki Porsche. Silniki montowane są z przodu pojazdu podobnie jak w Cayenne. Przeniesienie napędu następuje na jedną lub dwie osie. Dostępne są dwa rodzaje skrzyni biegów - sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowy automat PDK. Konstrukcja silników odbywa się w Stuttgarcie, nadwozie w Hanowerze, a montaż końcowy ma miejsce w Lipsku.

Fabryczne rozmiary opon dla Porsche Panamera to: 245/50 R18, 275/45 R18, 255/45 R19, 285/40 R19.