Opel Calibra to samochód osobowy segmentu G, który jest usportowioną wersją modelu Vectra. Auto zastąpiło Opla Mantę B. Premiera Calibry odbyła się podczas Targów Motoryzacyjnych IAA w 1989 roku. Seryjna produkcja ruszyła rok później. Podstawę tego pojazdu stanowi płyta podłogowa Vectry. Modele posiadają również ten sam typ zawieszenia. W odróżnieniu od wersji bazowej, auto posiada niższe i twardsze zawieszenie, dzięki czemu oferuje lepsze osiągi podczas szybkiej jazdy oraz sportowy design, który tuż po premierze został nagrodzony. Dostępny był wyłącznie jako 2-drzwiowe coupé. Na charakterystyczną sylwetkę Calibry składają się m.in płaskie reflektory, ostra linia boczna w kształcie trójkąta oraz brak obramowania szyb w drzwiach. Jako jednostki napędowe zastosowano silniki benzynowe R4 o pojemności 2,0 l w wersji 8V i 16V (moc od 115 do 204 KM) oraz V6 2,5 l 24 V o mocy 170 KM. W 1993 r. model przeszedł face lifting. Wprowadzono wówczas nowe kolory nadwozia i tapicerki, ulepszone silniki oraz kilka elementów wyposażenia wewnętrznego (w tym białe zegary, wskaźnik ciśnienia oleju oraz napięcia w instalacji elektrycznej). W 1993 roku na bazie Opla Calibra zbudowano model wyścigowy, którego kierowcami zostali Keke Rosberg, Manuel Reuter i John Winter. W 1996 r. Opel zwyciężył w mistrzostwach ITC w kategorii „najlepszy kierowca” oraz „najlepszy team”. Po tym wydarzeniu zakończono produkcję Calibry. Do tego czasu fabrykę opuściło 239 118 egzemplarzy modelu. W 1998 r. powstał projekt Opla Astra Coupé, który został jego następcą.

Fabryczne rozmiary opon do Opla Calibra to 175/70 R14, 195/60 R15.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach: 195/60 R14, 205/55 R15, 205/50 R16.