Nissan 100 NX to niewielki sportowy hatchback produkowany przez koncern Nissan. Model ten kontynuuje linię sportowych modelów marki, zastępując modele Sunny Coupé i Pusar EXA. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Nissana Sunny, otrzymało również zawieszenie i silnik od tego modelu. Nadwozie przypomina rasowe coupé i w dodatku opcjonalnie zostało wyposażone w dach typu targa. Wnętrze modelu zorganizowane jest w klasycznym stylu Nissana. Kokpit pozbawiony jest zbyt agresywnego stylu. Wszystkie dźwignie i zegary są czytelne i łatwe w obsłudze. Przednie siedzenia gwarantują wystarczającą ilość miejsca dla osób podróżujących, czego niestety nie można powiedzieć o tylnej kanapie. Jednostka napędowa o pojemności 1.6 litra to nietypowe połączenie szesnastozaworowej głowicy i zasilania gaźnikowego. W 1993 roku archaiczny gaźnik zastąpiono wtryskiem elektronicznym. Obydwie wersje dysponowały identyczną mocą i momentem obrotowym, jednak jednostka gaźnikowa cechowała się nieco dłuższą reakcją na pedał gazu. Ponadto w ofercie znajdowała sie dwulitrowa jednostka o mocy 143 KM. W modelu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie tylne i kolumny McPhersona z przodu. W celu uzyskania jak największej sztywności wprowadzono skomplikowany układ stabilizatorów i drążków. W 1993 r. europejska odmiana coupé przeszła face lifting. Największą wadą tego samochodu jest bardzo kiepski wynik w testach zderzeniowych.

W zależności od wersji producent przewidział fabryczny montaż opon w rozmiarach 235/50 R17 i 205/65 R16.
Rozmiar opcjonalny do modelu Nissan 100 NX to 215/55 R16.