Mitsubishi Sigma to średniej wielkości sedan budowany na bazie Mitsubishi Galant. Pierwsza edycja Sigmy bazuje na piątej generacji modelu Galant. Był to jeden z pierwszych japońskich samochodów wykorzystujący układ ABS Bosch. W zależności od kraju przeznaczenia samochód otrzymywał nazwę Eterna, Sapporo i Sigma. Wersja kombi sprzedawana była również pod nazwą Mitsubishi Chariot. Sigma była najbardziej luksusowym samochodem Mitsubishi. Kraj przeznaczenia decydował również o silniku i wersji wyposażenia auta. Gama oferowanych silników zaczynała się od najmniejszych jednostek 1,6 litra, kończąc na największej 3-litrowej V6. Występowała również fabryczna wersja z instalacją LPG i silnikiem 1.8. W Stanach Zjednoczonych oferowane były jedynie silniki 2.4 i 3.0. Topowy model japoński wyposażono w 200-konną jednostkę Sirius Dash 3/2 Valve. Nietypowy silnik otrzymał doładowanie turbiną i układ intecooler chłodzący powietrze dla silnika. Ponadto silnik przełączał pomiędzy dwoma, a trzema zaworami na cylinder w celu uzyskania wysokiej mocy i niskiego spalania. Płyta podwoziowa Sigmy została wykorzystana do budowy kolejnej generacji Galant. Nowszy model otrzymał bardziej zaokrąglone kształty i nowocześniejsze wnętrze. W 1989 roku pojawiła się limitowana wersja GTi-16V zmodyfikowana przez niemieckiego tunera AMG.

W zależności od wersji producent przewidział fabryczny montaż opon w rozmiarze 165/70 R14.
Rozmiary opcjonalne do modelu Mitsubishi Sigma to 165/75 R14 i 175/65 R14.