Mitsubishi Galant był najwyższym modelem tej marki. Ostatnia generacja tego samochodu produkowana była pod koniec lat 90-tych. Nadwozie charakteryzowało się agresywną stylistyką i niskim współczynnikiem oporu powietrza. Pomimo upływu lat nadal prezentuje się atrakcyjnie. Projektanci pogodzili elegancję i sportową sylwetkę. Wnętrze jest dość obszerne i komfortowe. Bez problemu pomieści pięć dorosłych osób. Dodatkowym atutem jest wysoka jakość wykonania i estetyka. Kierowcy doceniają bardzo wygodne przednie fotele z możliwością regulacji w wielu płaszczyznach oraz ergonomicznie rozmieszczone elementy deski rozdzielczej. Na szczęście nie zainstalowano zbyt wielu zaawansowanych systemów elektronicznych. Spora limuzyna napędzana jest bogatą gamą silników, począwszy od benzynowych dwulitrówek o mocy ok. 130 KM, poprzez 2.5 V6 160 KM. Dostępne były również motory wysokoprężne GDI o pojemności 2,4 litra oraz słabsze 2.0 o mocy 90 KM. Na rynku europejskim niemal niedostępna była wersja z napędem na wszystkie osie. Mocna stroną modelu Galant jest wysoka bezawaryjność, jedyne przypadłości występują w zakresie zawieszenia, co, biorąc pod uwagę jakoś polskich dróg, jest normalne. Auto ma mały rozstaw osi w porównaniu do innych samochodów tej klasy. Z założenia japońska limuzyna miała konkurować z podobnymi konstrukcjami Audi i BMW, jednak nigdy nie osiągnięto zamierzonego celu.

W zależności od wersji producent przewidział fabryczny montaż opon w rozmiarach: 185/70 R14, 195/60 R15, 195/65 R14 i 205/60 R15.