Mitsubishi ASX to niewielki samochód klasy crossover produkowany przez japoński koncern Mitsubishi. Do produkcji auta zastosowano sprawdzone rozwiązania z większego Outlandera. Z zewnątrz samochód przyciąga zgrabną bryła nadwozia i przednim pasem podobnym do Lancera. Agresywne rysy to wynik zastosowania nowej linii stylistycznej Mitsubishi o nazwie Jet Fighter. Dodatkowe plastikowe osłony podkreślają uterenowiony charakter auta. Sportowego charakteru dodają liczne przetłoczenia i atrakcyjna linia boczna. Pomimo tego, że ASX dzieli aż 70% części wspólnych z Otlanderem nie jest to samochód terenowy. Większy prześwit i wyższe opony przydadzą sie bardziej do pokonywania wysokich krawężników niż głębokich rowów zalanych wodą. Kompaktowa forma samochodu w połączeniu z wyższym zawieszeniem okazała się strzałem w dziesiątkę i bardzo popularną alternatywą dla klasycznych kombi i hatchbacków. Wysoka pozycja kierowcy ułatwia ocenę sytuacji na drodze. Niezależne zawieszenie sprawia, że samochód prowadzi się pewnie i komfortowo. Nawet przy szybkim wchodzeniu w zakręty karoseria nie wychyla się zbyt mocno. Pod maską znajdziemy dwa silniki: benzynowy 1.6 i wysokoprężny 1.8. Silnik diesla 1.8 DI-D MIVEC to pierwsza konstrukcja wysokoprężna wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Pozwoliło to zwiększyć dynamikę, kulturę pracy i ograniczyć emisję substancji szkodliwych. Wnętrze nie zaskakuje oryginalnością i jest bardzo zbliżone do stylu, jaki możemy spotkać w Lancerze i Outlanderze. Po raz pierwszy Mitsubishi zdecydowało się na zastosowanie kierownicy regulowanej w dwóch płaszczyznach.

Oryginalny rozmiar opon do modelu Mitsubishi ASX to 215/65 R16.
Natomiast opcjonalne rozmiary opon to: 225/60 R16, 215/55 R17 i 215/60 R17.