Maybach 57 to najwyższej klasy samochód luksusowy, należący do najdroższych na rynku. Pierwszy prototyp nosił nazwę Mercedes Maybach i bazował na Mercedesie klasy S i został zaprezentowany na Tokyo Motor Show. W rankingach od wielu lat jest luksusowym samochodem numer jeden, pozostawiając w tyle takie marki, jak Rolls-Royce czy Bentley. W 2002 r. w Nowym Yorku odbyła się premiera Maybacha 57 i 62. Samochód został dostarczony w szklanym kontenerze na pokładzie statku RMS Queen Elizabeth 2. Po wyładunku w dokach samochód przejechał w miejsce docelowe - do Hotelu Regent na Wall Street. Numeryczna nazwa modelu wywodzi się od długości samochodu. 57 oznacza długość tj. 5,7 metra i jest to wariant krótszy, przeznaczony dla klienteli podróżującej na fotelu kierowcy. Tak samo wersja 62 oznacza długość 6,2 metra, czyli samochód dłuższy, przeznaczony do jazdy z szoferem. Dodatkowa przestrzeń została przeznaczona na większy przedział pasażerski. Podstawowym silnikiem jest potężna 5,5-litrowa jednostka V12, z podwójnym doładowaniem, generująca 543 KM. Do podstawowego wyposażenia można zaliczyć: czterostrefową klimatyzację, nawigację z funkcją rozpoznawania mowy, ogrzewane i klimatyzowane fotele. Na Genewskim Motor Show w 2005 roku ujawniono nową, usportowioną wersję Maybacha 57 S. Litera S oznacza wersję specjalną. W nowym modelu zainstalowano zmodernizowaną jednostkę napędową Mercedes-AMG o pojemności 6 litrów i mocy 603 KM. Nowa jednostka napędowa umożliwiła dużej limuzynie sprint do 100 km/h w czasie mniejszym niż 5 sekund. Inna wersją specjalną był Zeppelin, dostępny jako pakiet jeszcze bardziej luksusowego wyposażenia. W tej wersji klient otrzymywał m.in. dwukolorowe malowanie karoserii, skórzaną tapicerkę California Beige i kryształowe kieliszki "Zeppelin".

Oryginalny rozmiar opon do samochodu Maybach 57 to 275/50 R19.