Lexus GX to średniej wielkości SUV klasy wyższej, produkowany przez markę będącą luksusową dywizją Toyoty. Samochód ten kontynuuje tradycję Lexusa w tworzeniu pojazdów cichych, wygodnych i zarazem dynamicznych. Biorąc pod uwagę wielkość wnętrza, jakość zastosowanych materiałów i parametry jezdne jest to jeden z najbardziej luksusowych pojazdów w swojej klasie. W dodatku pierwsza generacja GX wykazuje spore zdolności terenowe i pozwala wjechać w miejsca, w które większość jego właścicieli nigdy by się nie odważyła. Niestety zastosowanie klasycznej ramy podwoziowej i typowego zawieszenia off-road odbiło się na przestrzeni kabiny pasażerskiej, zwiększeniu masy i pogorszeniu ekonomii jazdy. Pierwsza generacja była zbliżona konstrukcyjnie do Toyoty 4Runner. Występowała tylko jedna wersja wyposażenia, a jedyną opcją silnika było 4.7-litrowe V8 o mocy 235-270 KM. Standardem była również automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów przenosząca napęd na obie osie. W trudniejszych warunkach terenowych możliwe było skorzystanie z reduktora. Najnowsza generacja GX miała swoją premierę w 2009 r. podczas Chińskiej Międzynarodowej Wystawy Samochodów w Guangzhou. Przeprojektowany pojazd również opiera się na klasycznej ramie podwoziowej. Zwiększono ekonomię jazdy poprzez wprowadzenie nowego silnika V8 4.6 l o mocy 301 KM, który został sprzężony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Nowością jest również trzeci rząd siedzeń, który składa się i tworzy płaską przestrzeń ładunkową.

Fabryczny rozmiar opon do modelu Lexus GX to 265/65 R17.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 265/60 R18, 265/50 R20, 275/45 R22.