Lexus GS to samochód klasy wyższej, produkowany przez markę będącą luksusową dywizją Toyoty. Pojazd ten został zaprojektowany jako sportowy sedan, plasujący się pomiędzy kompaktowym IS, a flagową limuzyną LS. Pierwszą generację LS zaprojektował zespół projektantów z włoskiego studia Italdesign. Nadwozie cechowało się bardzo niskim oporem aerodynamicznym wynoszącym 0.31. Ponadto, tworząc nadwozie, projektanci mieli na uwadze zgodność z innymi modelami (LS i SC coupé). Produkcja pojazdu odbywała się na jednej z najnowocześniejszych linii produkcyjnych w japońskiej fabryce Tahara. Druga generacja produkowana była w latach 1997-2000. Samochód został wyposażony w przestylizowane nadwozie i wiele nowinek technicznych. Pas przedni charakteryzuje się podobieństwem do sportowego coupé - Lexusa SC dzięki poczwórnym reflektorom o podobnej budowie. Zmodernizowane silniki L6 otrzymały system zmiennych faz rozrządu VVT-i, co zaowocowało zwiększeniem momentu obrotowego. Wersje biturbo wyposażano w elektronicznie sterowny napęd na wszystkie koła. W 2005 r. zaprezentowano trzecią generację Lexusa, reprezentującą całkowicie inny styl nadwozia. Był to owoc nowej stylistycznej filozofii Lexusa - L-finesse. Od tej pory nadwozie GS otrzymało formę fastback. Czwarta generacja została oficjalnie przedstawiona w 2011 r. podczas Pebble Beach Concours d'Elegance. Nadwozie pojazdu przejęło wiele elementów z koncepcyjnego LF-GH.

Fabryczne rozmiary opon do modelu Lexus GS to 225/55 R16, 235/45 R17.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 225/50 R17, 245/40 R18.