Range Rover to brytyjski samochód terenowy produkowany przez koncern Land Rover. Pierwsza generacja samochodu pojawiła się w 1970 roku. Podstawowym silnikiem oferowanym przez producenta był V8 3.5 litra. Konstrukcja motoru została odkupiona od firmy Buick. Strukturę pojazdu oparto na wytrzymałej ramie, do której montowano trzy- lub pięciodrzwiowe nadwozie. Wyposażenie początkowych modeli nie było bogate, producent skupił sie na promowaniu walorów jezdnych i użytkowych samochodu. W 1984 r. Range Rover przeszedł pierwszy poważny lifting nadwozia. Od tej pory podstawowym modelem jest wersja trzydrzwiowa, a bardziej luksusowym pięciodrzwiowa. W 1986 r. pod maską samochodu zagościł pierwszy silnik diesla produkowany przez firmę VM, który w 1989 r. został zastąpiony konstrukcją własną. W tym samym roku powiększono pojemność jednostki benzynowej do 4,2 litra. Samochód w tej formie sprzedawany był do 1994 r. jako Range Rover Classic. Druga generacja weszła do produkcji w 1994 roku, sprzedaż rozpoczęto rok później. Początkowo montowano silniki benzynowe 4.0 SE i 4.6 HSE. Z czasem gama silników powiększyła się o 2,5-litrową jednostkę diesla produkowaną przez BMW. Pomimo znacznie bardziej luksusowego wyposażenia i szerszego grona odbiorców, samochód nadal budowany był w oparciu o klasyczną ramę podwoziową, nie tracąc właściwości terenowych. W 2002 r. rozpoczęto produkcję całkowicie nowej konstrukcji Range Rovera trzeciej generacji. Struktura karoserii po raz pierwszy została wykonana jako jednolita konstrukcja samonośna. W związku z tym samochód stał się pojazdem klasy SUV i nie jest już pełnowartościową "terenówką".

Fabryczne rozmiary opon dla modelu Range Rover to: 235/70 R16, 235/65 R17, 255/50 R19, 255/50 R20, 255/60 R18.

Natomiast opcjonalne rozmiary to: 235/65 R18, 255/55 R19, 255/65 R16, 255/55 R18, 275/40 R20.