Lancia Dedra to kompaktowy samochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lancia. Produkcja tego pojazdu odbywała się w latach 1989-2000. Lancia wprowadziła go w celu zastąpienia modelu Prisma, która nie radziła sobie z niemiecką i francuską konkurencją. W pewnym sensie można uznać Dedrę jako Deltę w wersji sedan. Zadaniem Dedry było zdobycie większego grona klientów i poprawa wizerunku marki jako producenta klasy premium. Projektantem samochodu był Ercole Espada. Przy projektowaniu Dedry zwrócił uwagę na takie aspekty, jak ekskluzywność i komfort. Osiągnięto to poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów i wprowadzeniu wielu udogodnień. Starannie dobierano kolory nadwozia i wzory aluminiowych obręczy. Szczególny nacisk położono na wyciszenie kabiny i niskie opory aerodynamiczne. Jako podstawę konstrukcji wykorzystano płytę podłogową Fiata Tipo. Zastosowano stosunkowo sztywne zawieszenie, które zapewnia odpowiedni poziom komfortu. W 1991 r. zaprezentowano usportowioną wersję Dedra Integrale. Została ona wyposażona w legendarny silnik 2,0 l turbo pochodzący z Lancii Delty Integrale. Poza silnikiem zapożyczono również zawieszenie i napęd na cztery koła. Jednostka napędowa wyposażona była w turbosprężarkę Garett T3 i intercooler, co pozwoliło uzyskać moc 171 KM. Następczynią Dedry była Lybra wprowadzona w 1999 roku.

Fabryczny rozmiar opon do modelu Lancia Dedra to 195/65 R15.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach 205/55 R16, 225/45 R17.