Hyundai i40 to rodzinny samochód klasy średniej produkowany przez południowokoreański koncern Hyundai. Model ten został zaprezentowany po raz pierwszy w 2011 r. podczas Genewskich Targów Motoryzacyjnych. Bazujący na płycie podłogowej Elantry i40, występuje w nadwoziu sedan i combi. Stylistyka nadwozia została opracowana zgodnie z trendem stylistycznym Fluidic Sculpture. Śmiało można przyznać, że jest to jeden z najładniejszych samochodów azjatyckich ostatnich lat. Zarówno przód jak i tył pojazdu cechuje się dynamizmem, który uzyskano poprzez mocno rozciągnięte lampy. Aerodynamiczna sylwetka została uzupełniona niską linią szyb. Wnętrze wykonano z dobrej jakości materiałów, a deska rozdzielcza wydaje się współgrać z nowoczesnym nadwoziem. Futurystyczne zegary przypinają nieco te z Hondy Civic. Przestrzeń bagażowa i40 wynosi 553 l i zwiększa się do 1719 l po złożeniu tylnej kanapy. Już w podstawowej wersji otrzymamy wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa, klimatyzację i siedem poduszek powietrznych. Ponadto zastosowano elektrycznie sterowany hamulec ręczny, który nie jest lubiany przez sporą grupę kierowców. Zawieszenie zestrojono komfortowo. Niezależne kolumny McPhersona na przedniej osi i układ wielowahaczowy na tylnej dobrze radzą sobie z jazdą po nierównościach. Do zalet zależy zaliczyć również precyzyjny układ kierowniczy. Pod maską znajdziemy nowoczesne diesle CRDi i jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem GDI.
Fabryczny rozmiar opon do modelu Hyundai i40 to 205/60 R16.

Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarach: 215/55 R16, 215/50 R17, 225/45 R17.