Honda Integra to niewielki sportowy samochód produkowany przez japoński koncern Honda. Konstrukcję auta oparto na zmodyfikowanej płycie podłogowej Civica. Do 2006 r. ukazały się cztery generacje, w tym ostatnia tylko w USA jako Acura RSX. Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w 1985 roku, natomiast druga w 1989 roku. Dwa pierwsze modele były oferowane wyłącznie na rynku japońskim i amerykańskim. Trzecia generacja sprzedawana była również na rynku europejskim. Samochód był wysoce dopracowany, legitymował się wysoką mocą i posiadał genialne zawieszenie. Jednostka napędowa była składana ręcznie, zastosowano również typowo sportowy natrysk oleju na tłok w celu ich schłodzenia. Integra Type-R otrzymała wolnossący silnik 1,8 l o mocy prawie 200 KM. Była to jednostka wysokoobrotowa, moc maksymalna osiągana była przy 8000 obrotów. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury wysilonej jednostki napędowej zastosowano chłodnice oleju. Należy również zauważyć fakt, że silnik otrzymał kute tłoki i korbowody. Type-R był również lżejszy od modelu standardowego. Zastosowano cieńsze szyby, i zmniejszono izolację dźwiękową i wprowadzono lżejsze felgi. Ingerencja dotyczyła również zawieszenia, które zostało obniżone i utwardzone kosztem komfortu. Układ hamulcowy uległ również modyfikacji. Według wielu Integra Type-R to jeden z najlepiej prowadzących się samochodów przednionapędowych na świecie. Na rynku amerykańskim była oferowana również w wersji czterodrzwiowej.
W zależności od wersji producent przewidział fabryczny montaż opon w rozmiarze 195/55 R15.

Rozmiar opcjonalny do modelu Honda Integra to: 215/45 R17.