BMW Alpina Roadster to zmodyfikowana wersja limitowanego roadstera Z8. Inżynierowie mieli na celu poprawianie komfortu podróżowania i zmianę charakteru pojazdu z typowo sportowego na bardziej cywilizowany. Oryginalny pojazd napędzany był pięciolitrową jednostką V8 o mocy 394 KM, która została zastąpiona motorem pochodzącym z Alpiny B10. Nowy silnik legitymował się nieco mniejszą mocą (375 KM), jednak zastosowanie rozwiązań wyścigowych zaowocowało przeniesieniem momentu obrotowego w niższe partie obrotów. Dynamiczne przyspieszanie w mieście nie wymagało wkręcania silnika na wysokie obroty. Silnik był również przystosowany specjalnie do współpracy z automatyczną skrzynią biegów Alpina. Przekładnia bazowała na modelu ZF, ponadto została wzbogacona o system Switch-Tronic. Pierwsze dwa biegi zostały odpowiednio wzmocnione tak, aby bezawaryjnie przenosić wysoki moment obrotowy silnika. Specjalne felgi aluminiowe Alpina w rozmiarze 20˝ otrzymały unikalny wzór składający się z 5. czteroszprychowych ramion. Zastosowane oryginalnie opony to sportowy model Michelin z indeksem prędkości Y. Nie były to opony typu Run-Flat. Tego typu ogumienie przy tak niskim profilu nie dawałyby nawet namiastki komfortu, dlatego zastosowano opony tradycyjne. Modyfikacje nadwozia zostały sprowadzone do niezbędnego minimum. Samochód w swojej oryginalnej formie był wystarczająco atrakcyjny. Rezygnacja z tylnego spoilera wymusiła ograniczenie prędkości maksymalnej do 280 km/h. Powyżej tej prędkości samochód mógł być niestabilny.

W zależności od wersji wyposażenia producent przewidział fabryczny montaż następujących rozmiarów opon: 255/35Z R20 na osi przedniej i 285/30ZR20 na osi tylnej.