Yokohama
Yokohama to japońskie przedsiębiorstwo z ponad 100-letnią tradycją specjalizujące się w wytwarzaniu ogumienia. Produkty opatrzone logotypem tej marki nie bez powodu plasują się w segmencie premium. Są dowodem najwyższej jakości, najnowocześniejszej myśli technologicznej, a na każdym etapie produkcji poddaje się je skrupulatnym badaniom. Obecnie Yokohama zajmuje znaczącą rolę w branży motoryzacyjnej – posiada 43 filie na kilku kontynentach i jest jednym z największych producentów opon na świecie, konkurując ze znaczącymi w branży koncernami.
Japońskie przedsiębiorstwo swoją przygodę z produkcją ogumienia rozpoczęło w 1917 roku. Początkowo specjalizowało się w wyrobach przeznaczonych do samochodów ciężarowych, a od 1935 roku także do aut osobowych. Gamę produktów uzupełniają również opony dedykowane do pojazdów rolniczych i przemysłowych. Dbałość o nawet najmniejsze szczegóły, innowacyjność i dążenie do nieustannego rozwoju – Japończycy na te cechy kładą szczególny nacisk. Przejawiają się one także w produkowanych oponach. Inżynierowie marki korzystają z materiałów nieropopochodnych, stosując w tym celu olejki ze skórki pomarańczy. To duży krok, który znacząco wpłynął na przemysł ogumienia, wyznaczając nowe trendy w dziedzinie ich wytwarzania.
Yokohamie zaufali kierowcy na całym świecie, preferujący dynamiczną, bezpieczną jazdę, a jednocześnie poszukujący, maksymalnych parametrów bez względu na warunki pogodowe i rodzaj nawierzchni.
Gdzie produkowane są opony Yokohama?
Z fabryk w Japonii, Tajlandii i na Filipinach ogumienie eksportowane jest rynek europejski. Zanim dotrze ono do tamtejszych kierowców testowane jest w zależności od przeznaczenia w różnych zakątkach świata. W Daigo (Japonia) sprawdza się opony Yokohama w suchych i mokrych warunkach, w Takasu (Japonia) – w zimowych. Również w Europie, między innymi na niemieckim torze Nürburgring oraz w szwedzkim Nattberg kontrolowane jest zachowywanie się opon japońskiego producenta w terenie.