Wanli - Kraj: Chiny - Segment: ekonomiczny – Rok powstania: 1998 – Właściciel: South China Tire & Rubber.
Chińska marka opon klasy ekonomicznej, obejmująca ogumienie do samochodów osobowych, w tym SUV-ów, lekkich aut dostawczych oraz aut ciężarowych i autobusów. Marka Wanli powstała w 1998 roku, założona przez chiński koncern South China Tire & Rubber, notowany na 45. miejscu w rankingu największych producentów ogumienia na świecie. Bliźniaczą marką Wanli jest Sunny.
Kluczowe daty:
1988 – powstanie spółki South China Tire & Rubber,
1990 – współpraca z firmą Firestone we wdrożeniu technologii produkcji opon radialnych,
1998 – założenie marki Wanli,
2001 – debiut w Europie, USA i Ameryce Południowej,
2004 – pierwsze opony zimowe Wanli do samochodów osobowych,
2007 – opracowanie pierwszych w Chinach opon typu run-flat,
2008 – Wanli jest pierwszą marką w Chinach oferującą 28-calową radialną oponę samochodową typu ultra high performance.
Ciekawostki:
Spółka South China Tire & Rubber, właściciel marki Wanli, została zbudowany na bazie państwowego przedsiębiorstwa gumowego – był to pierwszy zmodernizowany w ten sposób w Chinach zakład oponiarski.
Słowo „wanli” w języku chińskim oznacza „kilometr”.
Opony Wanli są opracowywane i udoskonalane w laboratorium marki - Wanli Tire Research Institute.