Testy opony Nexen CP641:
2010
Auto Bild
185/60 R15
zadowalająca
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Typ: opona letnia.
Klasa: ekonomiczna - optymalne osiągi w rozsądnej cenie.
Przeznaczenie: samochody osobowe średniej klasy.
Bieżnik: symetryczny - doskonałe parametry jezdne na każdej nawierzchni.
Rozmiary: 16 cali.
Ekonomiczna i bezpieczna jazda - takie cele przyświecały konstruktorom opony Nexen CP641 podczas jej tworzenia. Za sprawą wykorzystania klasycznego symetrycznego bieżnika model cechuje się doskonałym zachowaniem zarówno na drodze suchej, jak i mokrej nawierzchni. Specjalnie opracowane rozmieszczenie rowków bieżnika gwarantuje szybkie odprowadzanie wody i ochrania przed aquaplaningiem. Dzięki temu Nexen CP641 zapewnia bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe.
Opona została wykonana z nowoczesnej mieszanki. W efekcie jest produktem bardzo trwałym i odpornym na uszkodzenia mechaniczne. Inżynierowie zadbali także o dobrą przyczepność na suchej nawierzchni, którą udało się osiągnąć za sprawą zwiększenia powierzchni styku bieżnika z jezdnią. Zapewniło to płynniejszą jazdę na prostej drodze i na zakrętach, a także doskonałą sterowność podczas dynamicznych manewrów. Drugą zaletą mieszanki jest jej niewielka waga. Sprawia ona, że opory toczenia modelu zmniejszają się, a ona sama potrzebuje mniej energii do pracy. W efekcie spada spalanie czyli maleją też koszty eksploatacji samochodu.
Model ten jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich kierowców ceniących sobie nie tylko dobre osiągi i zachowanie opony na każdym typie nawierzchni, ale również ekonomiczną pracę. Jazda na oponach Nexen CP641 gwarantuje cichą i komfortową podróż. W rezultacie zastosowania nowej konstrukcji opony, dźwięki emitowane przez Nexen CP641 podczas pracy są natychmiastowo tłumione, co przedkłada się na jakość prowadzenia.
Informacje o producencie: Nexen to marka należąca do Woosung Tire - jednego z najbardziej uznanych i najstarszych koreańskich producentów opon. Firma - początkowo eksportująca swoje produkty jedynie na azjatyckie rynki, w latach 80. rozszerzyła obszar swoich działań także na Europę i Stany Zjednoczone. W rezultacie zyski firmy wzrosły, a w samym tylko 1997 roku odnotowały rekordowy poziom 150 mln dolarów co sprawiło, że marka uplasowała się w pierwszej 50. wśród światowych producentów opon. Obecnie firma, której produkty można kupić w 120 krajach, zatrudnia ok. 2 000 osób.