certyfikowany sprzedawca

Michelin CrossClimate 2 Strona 2

Miniatura 1
Miniatura 2
Miniatura 3
certyfikowany sprzedawca
Model dostępny
w wielu rozmiarach
Od 377 szt.
Wybierz rozmiar opony
Sprawdź cenę
Szukaj wg auta Sprawdź cenę

Dostawa od 24h

14 dnina zwrot

Dostawa GRATIS

Możliwość montażu w serwisie

Zakupyna raty

4,7

5044 opinie

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Gwarancja:
5 lat od daty zakupu
Kup opony Michelin i otrzymaj kartę paliwową oraz skorzystaj z rat 10 x 0%

Promocja Michelin

Kup opony Michelin i otrzymaj kartę paliwową oraz skorzystaj z rat 10 x 0%

Kup opony Michelin i otrzymaj kartę paliwową oraz skorzystaj z rat 10 x 0%

Zasady:

Kup komplet (4 szt.) całorocznych lub zimowych opon marki Michelin w okresie kampanii.

Odbierz kartę paliwową do wykorzystania na stacjach benzynowych.

Wartość nagrody uzależniona jest od rozmiaru zakupionego kompletu opon Michelin:

Odbierz kartę paliwową o wartości 60 zł Odbierz kartę paliwową o wartości 60 zł

Opony w rozmiarze 16” i 17”

Odbierz kartę paliwową o wartości 120 zł Odbierz kartę paliwową o wartości 120 zł

Opony w rozmiarze 18” i większe

Zapoznaj się ze szczegółami promocji dostępnymi w regulaminie.

Opony biorące udział w promocji oznaczone są poniżej w zakładce oferta
Opinie
Opinie

Michelin CrossClimate 2

4,7 Średnia ważona poszczególnych osiągów
  • 4,8/5 Sucha nawierzchnia
  • 4,5/5 Śnieg i błoto pośniegowe
  • 4,7/5 Mokra nawierzchnia
99%
99% klientów poleca tę oponę
5044 ocen
  • 5
    3889
  • 4
    1103
  • 3
    47
  • 2
    3
  • 1
    2
Więcej statystyk Mniej statystyk

Zbieramy informacje o tej oponie od
1173 dni

W tym czasie zebraliśmy aż
5044 opinie

Nasi klienci przejechali na tej oponie 65147000 km

Dominujący styl jazdy

umiarkowany

  • Wyniki : 5044 z 5044 opinii

    Zgłoś
    195/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Posiadałem już kilka modeli opon całorocznych - od chińskich producentów po doceniane Nokiany. Niestety ani Nokiany, ani dużo tańsze opony się nie sprawdzały. Chcąc ponownie dać szanse tego typu oponom postawiłem na najlepsze wg. wielu specjalistów Micheliny Cross Climate 2. Od dnia zakupu miałem możliwość przetestować je już we wszystkich możliwych sytuacjach. Powiem szczerze, naprawdę było warto! Na suchym zachowuje się, jak letnia, a na śniegu jak prawdziwa opona zimowa. Naprawdę warto dołożyć parę groszy do tych opon, szczerze polecam. Mam tylko nadzieję że posłużą mi trochę dłużej niż jedną zimę. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Renault Kangoo Van II FL 1.5 dCi (66kW) (4/100) (90KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    9 3

    Tchaikovsky

    pół roku temu
  • 235/55 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Zdecydowanie polecam te całoroczne opony Michelin CrossClimate 2 235/55R18 - właśnie obecna aura na Podkarpaciu była doskonałym testem dla tych opon - najpierw głęboki śnieg - opony wzorowo zachowują się podczas wyjazdów z zaśnieżonych miejsc + dobre trzymanie na zakrętach i najważniejsze - bezpieczeństwo - dobre wrażenie panowania nad samochodem na śliskich nawierzchniach i krótka droga hamowania. Kolejne dni - kolejny sprawdzian - mokry śnieg + błoto pośniegowe - opony bdb spisują się również w tych warunkach. Co najważniejsze - jedna wizyta w serwisie opon i kilka lat spokoju z wymianą opon. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Toyota RAV4 SUV IV FL 2.0 Valvematic (112kW) (153KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    10 1

    Art

    rok temu
  • 225/45 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Miałem mieszane uczucia co do opon wielosezonowych, jednak już po pierwszych kilometrach okazały się trafnym wyborem. Opony są przede wszystkim ciche, samochód super się na nich prowadzi. Świetnie sprawdzają się na suchej oraz mokrej nawierzchni. Bardzo dobrze radzą sobie na nieodśnieżonych drogach ekspresowych/autostradach nawet przy wyższych prędkościach (oczywiście w granicach rozsądku). W mieście przy śniegu i błocie pośniegowym również bardzo dobrze się spisują. Dzięki tym oponom nabrałem przekonania do opon wielosezonowych i z pewnością wrócę do tej marki, kiedy przyjdzie mi zmieniać opony :) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Mercedes Klasa C Sedan W204 Sedan 280 4-Matic (231KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 1

    Dominik

    rok temu
  • 215/55 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony Michelin CrossClimate 2 215/55 R18 są godne polecenia po przejechaniu 2000 km w różnych warunkach. Ich uniwersalność imponuje – sprawdziły się równie dobrze w ciepłych warunkach, podczas deszczu, jak i na ośnieżonych drogach. Zaskoczyła mnie ich skuteczność w warunkach zimowych, utrzymując stabilność na śniegu i śliskiej nawierzchni. Komfort jazdy jest doskonały, opony są ciche. Dodatkowo prezentują się estetycznie, a solidne wykonanie świadczy o wysokiej jakości. Pozytywnie oceniam ich wszechstronność i bezpieczeństwo, co czyni je solidnym wyborem dla osób szukających opon całorocznych. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Nissan Qashqai SUV II FL 1.3 DIG-T (103kW) (140KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 3

    BartZ

    rok temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Michelin CrossClimate 2 to doskonały wybór dla kierowców, którzy szukają opon o wysokiej jakości i uniwersalnym zastosowaniu. Model ten łączy w sobie doskonałe osiągi na suchych i mokrych nawierzchniach oraz doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. Opona ta jest również bardzo trwała i wytrzymała, co pozwala na długie użytkowanie bez konieczności częstego wymieniania. Warto zwrócić uwagę na to, że CrossClimate 2 jest przyjazny dla środowiska, ponieważ posiada certyfikat Eco-Label. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Toyota Auris Touring Sports II FL 1.8 Hybrid (73kW) (108KM)

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    4 3

    Michael

    rok temu
  • 195/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    To moje kolejne opony letnie z homologacją zimową. Poprzednio miałem Bridgestone Weather Control A005 EVO. Jestem znowu bardzo pozytywnie zaskoczony. Na suchym troszkę pływają. Miałem kiedyś podobne wrażenie na letnich nowych Barum Bravuris, czy na Bridgestone A005 ale po kilku tygodniach się dotarły. Na tych Michelin mam wrażenie, że szybciej zanikł ten efekt.Generalnie na wszystkich nowych oponach, jakie kupiłem, miałem takie odczucia. Przerobiłem w mojej historii cztery nowe komplety opon od różnych producentów. Zawsze po jakimś czasie ten efekt znikał. Na mokrym jest na prawdę dobrze. Praw fizyki nie pokonają, ale w mojej opinii o niebo lepsze od poprzednich używanych przeze mnie Goodyear Vector 4seasons g2. Podobnie hałas z Michelin jest wyraźnie ciszej. Goodyear pod koniec eksploatacji (bieżnik około 1,8mm) bardzo głośno pracowały. Na śniegu nie testowałem jeszcze. Myślę, że jak ktoś eksploatuje opony w górzystym terenie to lepiej kupić typowe zimówki na zimę, ale przy nizinnym terenie to będą wystarczające. No i jak już kupować opony wielosezonowe, czy tak jak te letnie z homologacją na zimę to radzę szukać tylko opon z wyższej półki takie jak te. Miałem kiedyś wielosezonówki tanie, nie pamiętam dokładnie Dębica albo Fulda i były dużo, dużo gorsze na mokrym asfalcie, a takie warunki zimą czy latem są częste. Na suchym asfalcie wszystkie opony jakoś sobie radzą, lepiej lub gorzej, ale na mokrym to już niewiele tanich opon sobie radzi. Jak szukałem nowych opon to bardzo mocno zastanawiałem się między Bridgestone Weather Control A005 EVO a Michelin CrossClimate 2. To bardzo trudny wybór. Michelin’y to dość nowe opony i nie ma jeszcze zbyt wiele wiarygodnych informacji o nich. Bieżniki między nimi się różnią co wpływa na kilka aspektów, ale to nie miejsce na porównywanie opon. Ogólnie na tych Michelin przy wchodzeniu w ciasny zakręt na suchym zaczynają trochę „płynąć” To moim zdaniem efekt kompromisu dotyczącego składu, rodzaju bieżnika i twardości mieszanki. Na innych typowo letnich asymetrycznych oponach ten efekt jest o wiele mniejszy, ale musimy sobie uświadomić, że to opony całoroczne, które są kompromisem. Nigdy nie będą latem tak dobre jak dobrej jakości opony letnie, a zimą zimowe. O sportowym zacięciu tych opon nawet nie można myśleć. Jednak to bardzo dobre opony dla większości kierowców. Na mokrym rewelacja. Hałas moim zdaniem troszkę lepiej o Bridgestone A005. Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o głębokości nowego bieżnika przed zakupem: tutaj podaję moje nowe opony tuż przy znaczniku miały od 5,96-6,00 mm. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Fiat Linea Sedan I 1.4 T-Jet

    Ocena łączna:

    4,7

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    19 3

    Adrian

    2 lata temu
  • 235/55 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Przyzwoite opony do standardowych zastosowań, ale z dużymi minusami. Na pewno ok do miasta i na zwykłe trasy. Nieźle radzą sobie we wszystkich warunkach z wyjątkiem zakrętów, ze szczególnym uwzględnieniem przypadku zmrożenia błota. O ile na śniegu radzą sobie niespodziewanie nieźle, to niestety przy zmrożonym (gdy nie działa efekt klejenia, pod który ten bieżnik jest chyba opracowany) są nieprzewidywalne - nagle tracą przyczepność i to zupełnie. Ogólnie trzeba się do nich przyzwyczaić - one mają 2 tryby - radzą sobie niespodziewanie dobrze (większość sytuacji) albo całkowicie i nagle tracą przyczepność i jedzie się jak na łyżwach. Standardowy bieżnik w kostkę radził sobie w moim odczuciu lepiej. Zaliczyłem na nich wypadnięcie z zakrętu dokładnie w takiej sytuacji - 40km/h i odsłonięty odcinek, na którym zmroziło błoto. Na prostym radziły sobie doskonale, niespodziewanie dobrze czułem, że jest więcej przyczepności niż na poprzednich oponach, ale na zakręcie nagle utraciłem przyczepność i pojechałem prosto, nie były w stanie odzyskać przyczepności w trakcie. Było to tydzień po wymianie z poprzednich Nokian Wratherproof, przy których ten sam zakręt w takich samych warunkach tym samym samochodem wielokrotnie pokonywałem bez problemu. Co ciekawe - miesiąc później jechałem na gołoledzi - na s7 w okolicach Olsztynka - radziły sobie dużo lepiej niż większość samochodów obok. Próbowałem je też na mokrych zakrętach, wchodząc szybciej niż bym wchodził na poprzednich - to samo. Najpierw zachowują się irracjonalnie dobrze, po czym w niezrozumiały sposób tracą przyczepność i następują uślizgi. Chociaż to nie jest tak złe jak w przypadku zimy. Może być jednak niebezpieczne, bo przyzwyczają do wydawałoby się lepszych parametrów przyczepności niż efektywnie powinno się przy nich zakładać. W skrócie - niby bardzo ok, ale ze względu na nieprzewidywalność i nieintuicyjne zachowania w najistotniejszych momentach nie polecam. Na pewno nie są warte ceny (jedne z najdroższych). Więcej nie kupię opon z tego typu bieżnikiem. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,4

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    4 2

    Paweł

    pół roku temu
  • 225/45 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Bardzo dobre opony. Mam porównanie do opon letnich Michelin Primacy 4. Względem nich mam około 5% większe spalanie (w pełni letnie opony zawsze palą mniej), aczkolwiek nie wiem jeszcze, jak to będzie wyglądało latem, bo na razie tych opon używałem w temperaturze do około 10-12 stopni. Głośność podobna do opon letnich Michelin Primacy 4 (aczkolwiek tutaj u różnych ludzi różnie może być, po jednym nadwoziu może się bardziej nieść jedna, a po drugim inna opona), czasem troszkę ciszej, czasem troszkę głośniej zależnie od nawierzchni, a trzeba pamiętać, że jest to opona, na której można jeździć także w zimę, więc można by się spodziewać, że będzie głośniejsza, jak to czasem zimówki mają w zwyczaju. Na śniegu i mokrej nawierzchni przyczepność bez zastrzeżeń, a w tym sezonie jednak trochę tego śniegu było, więc miałem okazję sprawdzić, jak sobie radzi. Może lekko pobuksować na głębokim śniegu przy ruszaniu, ale w takiej sytuacji nawet opona zimowa chyba nie zapewni pełnej przyczepności. W zasadzie nawet jak był lekki lód na asfalcie, to nadal było w porządku. Nie zauważyłem różnicy względem zimówek przy moim stylu jazdy. Na suchym asfalcie - nie zdołałem zauważyć różnicy względem opon letnich. Nigdy nie udało mi się na nich stracić przyczepności, a raz miałem sytuację gdzie pedał w deszczu musiał lecieć w podłogę i ABS w zasadzie nie miał co robić przy gwałtownym hamowaniu z około 60 km/h (a hamulce mam cholernie mocne). Także producent raczej nie ściemnia z tymi właściwościami trakcyjnymi przy hamowaniu. Z dodatkowych zalet - dobrze wyglądają. Nie lubiłem jeździć na zimówkach, bo zwykle są toporne i brzydkie (i głośne), z mocno rzucającym się w oczy zewnętrznym, zębatym rantem. Te wyglądają bardziej jak opony letnie, ząbki są bardziej dyskretne i jak ktoś nie zacznie się wnikliwie przyglądać, to można odnieść wrażenie, że to letnie opony. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,7

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Michał

    rok temu
  • 195/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Na początku byłem sceptycznie nastawiony do opon wielosezonowych, przy wymianie opon letnich na wielosezonowe wulkanizator zmieniający opony twierdził, że wrócę do niego za tydzień z zimowymi tym bardzie,j że mają iść śnieżyce. Faktycznie - śnieżyca złapała mnie w trasie do domu. Samochodem pokonuje wiele kilometrów w związku z tym, że samochód jest używany do pracy w firmie. Mimo opinii wulkanizatorów oraz innych osób, które opowiadały o tym, że opony wielosezonowe nie nadają się na zimę i na duży śnieg uważam, że nie mają racji. Mam porównanie do nowych opon zimowych i praktycznie nie widać różnicy! Bez problemu jeździłem po zaśnieżonych drogach osiedlowych i leśnych, nie zdarzyło się abym się zakopał w śniegu. Potrafiłem wjechać i wyjechać z miejsc parkingowych przy drodze, które były zasypane przez pług. Nie ma żadnych problemów, aby poruszać się samochodem czy to w śniegu, czy błocie pośniegowym. Przy większej prędkości (ok 120 km/h) na autostradzie faktycznie momentami zarzucało, jednakże mam wrażenie, że opony zimowe w takich warunkach również nie dałyby rady, tym bardziej że pod śniegiem mógł być po prostu lód. Po tej śnieżycy wróciła temperatura ok. 0 stopni, aktualnie delikatny śnieg, jeszcze niedawno słońce, 14 stopni i... też żadnych problemów. Droga hamowania taka sama jak na oponach letnich czy zimowych. Nie mam żadnych zastrzeżeń - kwestia przyzwyczajenia i psychiki, bo słuchając opinii innych można sobie w głowie zrobić obraz, że opony faktycznie się nie trzymają nawierzchni czy ślizgają, ale wystarczy trochę wprawy i nie widać różnicy między oponami zimowymi, letnimi czy wielosezonowymi. Jak widać po samochodzie ten przeżył bardzo wiele tej zimy i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Polecam wszystkim niezdecydowanym :) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Fiat Tipo Hatchback II 1.4 16v (70kW) (95KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    27 1

    Dawid

    rok temu
  • 195/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony użytkowane przez 1,5 roku w tym czasie przejechały około 30 tysięcy km. Jeździły po wszystkich warunkach drogowych dostępnych w Polsce, od zimowych gór po 38 stopniowe upały. Powyżej 12 stopni opony trzymają się nawierzchni rewelacyjnie. Zima śnieg, błoto pośniegowe... przyczepność akceptowalna, można jechać, skręcać, hamować (hamowanie zdecydowanie im najlepiej wychodzi na tej nawierzchni). Jest dobrze. Jak na oponę zrobioną na bazie letniej, jest rewelacja. Ale... Goodyear 2 Vector 4season gen2 (moja poprzednia opona) w warunkach zimowych (Bieszczady, -20 stopni) demoluje tę oponę. Dość powiedzieć, że w Bieszczadach (droga do Ustrzyk Górnych) nie musiałem w przeciwieństwie do innych zakładać łańcuchów. Mokra nawierzchnia... tu jest źle. Opona przy niskich temperaturach 0-12 stopni betonuje się i nie klei. Dotyczy to zarówno ruszania, hamowania i o zgrozo jazdy po łukach. Przy 6 stopniach, 80 km/h na godzinę i mokrej nawierzchni odjechał mi przód na łuku przy tak słabym aucie jak wolnossące 1.6 126 KM. Czepiam się, ale to w moich poprzednich oponach to były najlepsze zakresy temperatur do jazdy po mokrej nawierzchni. Podsumowując. Polecam warunkowo. Nie jest to zła opona, bo to co ona potrafi w suchych okresach kwiecień- październik przy temp +12 to jest nie do opisania. PETARDA ! Ale Goodyear robi lepsze wrażenie w czasie typowego polskiego listopada.... Następna opona dla tego auta: Conti All Season 2. Dla każdego innego mocniejszego/ cięższego... niestety... lato/zima. PS2: Żeby nie było tak pięknie. Goodyear Allseason gen2, powyżej 30 stopni pływa jak wściekły i lubi się uślizgiwać. Ewidentnie ta opona nie lubi temperatur. Przy 38 stopniach w Chorwacji Goodyear pływał prawie tak jak Michelin na mokrym przy 6 stopniach.. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Nie polecam tej opony

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Hyundai i30 Hatchback I 1.6 (FDH) (126KM)

    Ocena łączna:

    3,8

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 3/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Maciej Rus

    miesiąc temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Są to moje pierwsze opony całoroczne, mimo różnych opinii zdecydowałem się zaryzykować. Póki co opony okazały się strzałem w dziesiątkę. Przejechały jesień i zimę bez żadnych problemów. Opona dobrze zachowuje się zarówno na mokrej, jak i ośnieżonej nawierzchni. Nie ma problemów z ruszaniem na śniegu czy to pod górkę czy wyjeżdżaniu z umiarkowanych zasp. Prawdę mówiąc nie widzę większych różnic względem opon zimowych. Jeśli chodzi o zachowanie na deszczu - czułem się bezpiecznie jadąc podczas gęstej ulewy na autostradzie. Opona oferowała dobrą przyczepność, nawet podczas manewru wyprzedzania. Jedyne co zauważyłem, to opona nieco gorzej zachowuje się przy dynamicznym ruszaniu na mokrej nawierzchni - ale umówmy się, że agresywne ruszanie spod świateł nie jest zdrowe ani dla opony, ani dla naszego samochodu, więc trudno uznać to za poważny minus. Przy normalnym, spokojnym ruszaniu - nie ma problemów. Drugi i w zasadzie ostatni minus - opona nie należy do najcichszych. W mieście to zupełnie nie przeszkadza, ale przy prędkościach powyżej 130-140 km/h na autostradzie opony są bardziej słyszalne, niż mój poprzedni letni komplet. Ponownie - nie są bardzo głośne, ale na pewno są cichsze opony na rynku. Poza tym jednak gorąco polecam te opony - do samochodu miejskiego i sporadycznych wyjazdów na dłuższe trasy są jak znalazł. Nie widze już sensu zakupu osobnych letnich i zimowych opon - polecam spróbować dobrych całorocznych opon jeśli podobnie jak ja jeździcie głównie po mieście i cenicie sobie komfort związany z brakiem wizyt u wulkanizatora czy kłopotu z przechowywaniem drugiego kompletu opon. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Kia Cee'd Hatchback III 1.4 T-GDI (103kW) (140KM)

    Ocena łączna:

    4,0

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Adam Weber

    pół roku temu
  • 215/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony użytkuję od sierpnia 2022 czyli około pół roku i jestem realnie bardzo zadowolony. Używałem wcześniej m.in. Pirelli letnie w Superb, a w Octavii Fuldy (zimą) i Pirelli (latem). To moje pierwsze opony wielosezonowe, więc byłem dość niepewny tego zakupu, ale zmęczony sezonowymi zmianami i mając na uwadze niewielkie roczne przebiegi (raczej bliżej 20.000 km) oraz sporadyczne wypady w góry zimą postanowiłem zaryzykować. Mogę szczerze napisać, że opony są idealne do typowej mieszanej jazdy i sprawdzają się zarówno w deszczu, jak i śniegu. Tak jak czytałem w jakiś recenzjach/rankingach na etapie zakupu lepiej nawet sprawdzają się w śniegu niż na mokrej nawierzchni (z którą też jest bardzo dobrze porównując nawet opony letnie). Akurat w tym sezonie zima zaskoczyła drogowców kilka razy i miałem możliwość przetestowania ich w trudnych warunkach śnieżnych w okolicach Warszawy i na trasie. Mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach częściej poruszam się po mokrej nawierzchni niż suchej i też jest wszystko ok. Ani razu nie poczułem żeby pojawiły się jakieś problemy/poślizgi spowodowane przez opony. Czuję, że niezależnie od warunków samochód jedzie stabilnie i dobrze trzyma się drogi, a to jest najważniejsze szczególnie, że lubię czasem dodać gazu. Podsumowując oceniłbym jazdę na nich na suchej nawierzchni na 5+, mokrej nawierzchni na 5+, a na śniegu na 6. Głośność 5- chociaż ciężko ją jednoznacznie ocenić w 2.0 TDI, jeżdżąc głównie w warunkach miejskich lub na trasie przy względnie wysokich prędkościach, gdzie raczej słychać wszystko poza oponami. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    poniżej 2000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Skoda Superb Kombi III 2.0 TDI (110kW) (150KM)

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Bart

    rok temu
  • 215/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Długo wahałem się przed przejściem na opony całoroczne, bo z jednej strony wygoda, ale z drugiej pewnie jakiś kompromis względem opon sezonowych, szczególnie najlepszych, a zawsze starałem się kupować takie, które zwyciężały w testach. Ale nie żałuję. Jeżdżę na razie kilka tygodni na tych oponach i miałem okazję je przetestować w warunkach przejściowych (w temperaturach tak gdzieś 7-18 stopni) i spisywały się rewelacyjnie. Były nieznacznie głośniejsze od moich dotychczasowych letnich opon Continental, ale chyba nawet odczułem różnicę in plus w trzymaniu się drogi. Od kilku dni mam okazję jeździć w trudnych warunkach zimowych, na zaśnieżonych drogach w temperaturze ok. -5 stopni, i również jestem zaskoczony na plus względem dotychczasowych zimowych Continentali, które miały wprawdzie jeszcze dobry bieżnik, ale były już dość stare (8 lat). Być może nowe, topowe zimowe opony sprawowałyby się jeszcze lepiej, ale mnie te całoroczne Micheliny w zupełności wystarczają do pewnej i bezpiecznej jazdy na zaśnieżonych drogach. Czekam jeszcze na test w warunkach letnich upałów. Uważam, że warto kupić te opony. Z tego co widzę, zwyciężają w większości testów. Przekonało mnie również to, że używa ich w prywatnym samochodzie mój doradca serwisowy w salonie, a jest to człowiek, który zna się na samochodach. Moje doświadczenie po przesiadce z 8-letnich opon zimowych przekonuje mnie, że bezpieczniej jest jeździć na oponach całorocznych i wymieniać je np. co około 5 lat, niż żyłować nawet topowe opony sezonowe do 8-10 lat. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Nissan Juke SUV I FL 1.6 DIG-T 4x4 (140kW) (190KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 0

    Tomasz

    rok temu
  • 215/50 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    W obecnym klimacie opona całoroczna to idealne rozwiązanie. Nie zaskoczy nas nagła zmiana pogody późną jesienią czy wczesną wiosną, kiedy to może pojawić się nagle śnieg, przymrozek, marznące opady. Zawsze mamy opony dostosowane do panujących warunków. Obecnie jest to mój 3 komplet opon CrossClimate, a łącznie 5 komplet opon całoroczych. Odpada też konieczność zmiany opon przed sezonem, co szczególnie na początku zimy pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Dodatkowo w całej eksploatacji opon zostaje kilka stówek w kieszeni. Raz lub dwa razy do roku warto się jednak udać na kontrolę wyważenia kół, ale to dużo mniejszy wydatek niż przekładanie opon. Opony zapewniają dobrą trakcję na suchym i mokrym asfalcie. Jeśli przesadzimy z prędkością na zakręcie nie wpadają od razu w poślizg, tylko najpierw lekkim uślizgiem dają znać, że warto trochę zwolnić. A muszą sobie radzić z ponad 450 Nm momentu na przednich kołach. Ciężko mi ocenić hasał pracy opon bo całość zagłusza je diesel i szum wiatru. Opony mają wzmacniane brzegi przez co trzeba zwrócić szczególną uwagę na ciśnienie w oponach, bo możemy nie zauważyć braku powietrza. Podsumowując, mieszkając w mieście, poruszając się głównie po w miarę dobrze utrzymanych drogach mam idealne opony na każde warunki atmosferyczne. Spokojnie dadzą sobie radę w wyjazdem w góry, ubitym i kopnym śniegiem. Na pewno nie jest to ostatni komplet tego modelu u mnie. Jedyny minus to wiecznie wbite w bieżnik małe kamyczki, ale z tym można żyć. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Volvo V60 Kombi I FL D4 (133kW) (181KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Maciek

    pół roku temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Jestem dumnym użytkownikiem opon Michelin CrossClimate2, które są następną generacją doskonałych opon wielosezonowych od Michelina. Moja przygoda z nimi zaczęła się od pierwszej generacji CrossClimate, które w pełni spełniły moje oczekiwania. Jednak CrossClimate2 przerosły moje oczekiwania, pozostawiając mnie bez wątpienia, co do ich wyjątkowej jakości. Te opony przeszły test na różnych powierzchniach i w różnych warunkach pogodowych. Ich wszechstronność jest niesamowita. Na suchym asfalcie zachowują się jak opony letnie, zapewniając doskonałą przyczepność i krótszą drogę hamowania. Kiedy deszcz pada, nie muszę się martwić, ponieważ CrossClimate2 zachowują stabilność i skuteczność. Nawet na śniegu i lodzie sprawują się wyjątkowo dobrze, co sprawia, że nie potrzebuję oddzielnych opon zimowych. To, co mnie zachwyciło, to ich trwałość. CrossClimate2 wytrzymują długotrwałe użytkowanie, co oznacza, że nie muszę często wymieniać opon. To oszczędza czas i pieniądze. Jeśli jesteś kierowcą, który ceni sobie wygodę i bezpieczeństwo na drodze przez cały rok, opony Michelin CrossClimate2 są doskonałym wyborem. Nie tylko zapewniają one wszechstronność opon letnich i zimowych, ale także gwarantują trwałość i niezawodność, które sprawią, że pokochasz swoje podróże jeszcze bardziej. Z czystym sumieniem polecam te opony każdemu, kto poszukuje opon wielosezonowych o doskonałej jakości. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Audi A4 Avant B9 2.0 TDI (140kW) (191KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    3 2

    Max

    rok temu
  • 215/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Moja opinia na temat opon Michelin CrossClimate 2 jest bardzo pozytywna. Opony te są wyjątkowo wszechstronne i oferują znakomitą trakcję i wydajność na różnorodnych warunkach drogowych. Jedną z głównych zalet opon CrossClimate 2 jest ich zdolność do poradzenia sobie zarówno z letnimi, jak i zimowymi warunkami. Dzięki technologii V-shaped, opony te mają dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, a także skutecznie radzą sobie na śniegu i lodzie. Niezależnie od sezonu, opony CrossClimate 2 zapewniają stabilność i pewność jazdy. Ważnym aspektem, który doceniam w oponach Michelin CrossClimate 2, jest ich długowieczność. Opony te są odporne na zużycie i posiadają doskonałą trwałość, co przekłada się na ich długą żywotność. To oznacza, że są opłacalne i mogą służyć przez wiele tysięcy kilometrów. Dodatkowo, opony Michelin CrossClimate 2 charakteryzują się również cichą pracą. Ich specjalnie zaprojektowany bieżnik zmniejsza hałas generowany podczas jazdy, co przyczynia się do komfortu podróżowania. Podsumowując, opony Michelin CrossClimate 2 są doskonałym wyborem dla kierowców poszukujących wszechstronności, niezawodności i wysokiej jakości. Zapewniają one trakcję na różnych warunkach drogowych, są trwałe i ciche w użytkowaniu. Jeśli szukasz opon, które mogą sprostać różnym warunkom atmosferycznym, opony Michelin CrossClimate 2 z pewnością są warte rozważenia. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Hyundai i40 Kombi I 1.7 CRDi (85kW) (136KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Michał

    rok temu
  • 225/60 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Powiem szczerze, że długo debatowałem czy kupić wielosezony, czy jednak kierować się zasadą “jak coś jest do wszystkiego, to… no, resztę znamy”. Wbrew przekonaniom stwierdziłem, że może jednak warto spróbować? Stało się, kupiłem opony wielosezonowe spod marki sygnowanej tym sympatycznym pofałdowanym stworem zwanym też “ludzikiem michelin”. Po montażu dość sceptycznie podchodziłem do jazdy, pierwsze wrażenie - OK, jadę… to chyba już jest jakiś sukces, ale oczywiście po chwili zacząłem sobie przypominać, jak się jeździ samochodem. Powiem szczerze: ku mojemu zaskoczeniu zachowywały o wiele bardziej precyzyjnie niż moje poprzednie opony letnie. No ok, ale jak w deszczu? Co się stanie, jak spadnie nam na asfalt woda? Przy pierwszej okazji musiałem wyjść testować, mimo że konkretnego celu nie było. Powiem szczerze, że i tu nie obyło się bez mojego zdziwienia, myślę sobie - te opony są naprawdę dobre. Po chwili wjechałem w kałużę (brak jakiekolwiek aquaplaningu) i myślę sobie - te opony są naprawdę DOBRE. Po przebiegu niespełna 6000 km na nich mogę powiedzieć - WOW, TE OPONY SĄ NAPRAWDĘ DOBRE! Mimo moich obaw i braku przekonania z początku, teraz mogę polecić każdemu, komu zależy na bezpieczeństwie i pewności, że damy sobie na drodze radę w każdych warunkach. Dziwię się, że wszyscy nie jeździmy na wielosezonowych oponach! Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Kia Sportage SUV III FL 1.6 GDI 2WD (99kW) (135KM)

    Ocena łączna:

    4,4

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Nano

    2 miesiące temu
  • 215/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony Michelin CrossClimate 2 zakupiłem w maju do mojej Toyoty Avensis i po paru tygodniach użytkowania mogę podzielić się swoimi wrażeniami. Od samego początku byłem zaskoczony ich wszechstronnością. Opony te znakomicie sprawdzają się zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach, zapewniając doskonałą przyczepność i stabilność. Jednym z największych atutów Michelin CrossClimate 2 jest ich cicha praca. Nawet przy wyższych prędkościach hałas jest minimalny, co znacznie podnosi komfort jazdy w mojej Toyocie. Również zużycie paliwa pozostało na akceptowalnym poziomie, co jest miłym zaskoczeniem przy oponach całorocznych. Jeśli chodzi o zachowanie w trudniejszych warunkach, opony te nie zawiodły mnie ani razu. Podczas letnich burz trzymały się drogi pewnie. Teraz czekam na zimę. Opony CrossClimate 2 zostały również wysoko ocenione w najnowszym rankingu automobilklubu ADAC, zajmując 4. miejsce. To potwierdza ich wysoką jakość i niezawodność. Podsumowując, CrossClimate 2 to doskonały wybór dla osób, które szukają opon całorocznych, łączących w sobie bezpieczeństwo, komfort i trwałość. Zdecydowanie polecam je każdemu, kto ceni sobie wszechstronność i wysoką jakość. Największa wadą tej opony jest chyba cena, przy przewidywanym przebiegu 44000 km w stosunku do najlepszej opony w zestawieniu ADAC 60700 km. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Toyota Avensis Sedan III 1.8 (108kW) (147KM)

    Ocena łączna:

    4,4

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Zbigniew

    5 miesięcy temu
  • 185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Wraz ze zbliżającą się zimą nadszedł czas poszukiwania nowych opon zimowych (posiadałem tylko komplet letnich opon - samochód posiadam od niedawna). Jednak po uwzględnieniu stanu opon letnich zacząłem zastanawiać się nad zakupem opon całorocznych. Pośród przerzucania artykułów i opinii o oponach całorocznych byłem nastawiony pół na pół. W sieci krąży sporo opinii, że jednak modele całoroczne to nie to. Ostatecznie moją uwagę przykuły dwa modele Michelin CrossClimate 2 i któryś model Continentali. Ilość pozytywnych opinii kierowała mnie w stronę Michelin, aż w końcu decyzja zapadła, komplecik zamówiony. Po wymianie i jeździe ponad 2 miesiące na różnej nawierzchni mogę stwierdzić jedno. Żałuję, że tak długo zwlekałem z wymianą! Przesiadka z poprzednich letnich na te Michelin była jak zmiana samochodu. Prowadzi się pięknie, płynnie. Podobne odczucia mam podczas jazdy w dzień deszczowy, czy ze śniegiem. Czuję się pewnie, nawet kiedy śniegu jest całkiem sporo na nawierzchni. Bieżnik bardzo dobrze go odbiera. Trochę za mało czasu minęło, żeby dokładnie określić spalanie, ale nie widzę szczególnych zmian względem danych z komputera po zmianie opon, w stosunku do jazdy na letnich. W każdym razie, jeżeli zastanawiasz się nad zakupem opon całorocznych, bież ten model śmiało. Będziesz zadowolony! Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    2000 - 5000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Nissan Note Hatchback II 1.2 (59kW) (80KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    6 0

    Błażej

    rok temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony Michelin CrossClimate 2 to absolutny strzał w dziesiątkę! Jestem pod wielkim wrażeniem wszechstronności i jakości tych opon całorocznych. To prawdziwy majstersztyk inżynierii, który sprawia, że jazda staje się przyjemnością przez cały rok. Przede wszystkim, muszę pochwalić doskonałą przyczepność na różnych nawierzchniach. Opony te radzą sobie świetnie zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, a ich wyjątkowa konstrukcja zapewnia pewność i stabilność podczas jazdy. Nawet na śniegu sprawują się rewelacyjnie, co jest naprawdę imponujące dla opon całorocznych. Co więcej, Michelin CrossClimate 2 cechuje się niskim poziomem hałasu. Jazda jest cicha i komfortowa, co sprawia, że podróżowanie staje się jeszcze przyjemniejsze. Dodatkowo, opony te są bardzo trwałe, co potwierdza renomę marki Michelin. Nie można też pominąć atrakcyjnego wyglądu tych opon. Ich nowoczesny design doskonale komponuje się z różnymi rodzajami pojazdów, dodając im nowoczesności i elegancji. Podsumowując, zakup opon Michelin CrossClimate 2 to decyzja, której nie żałuję ani przez moment. To nie tylko inwestycja w bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale także w estetykę mojego pojazdu. Polecam je z czystym sumieniem każdemu kierowcy, który ceni sobie wysoką jakość i niezawodność. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Kia Cee'd Hatchback III 1.0 T-GDI (88kW) (120KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Tomasz Jedrzejewski

    rok temu
  • 225/45 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Witam. Na wstępie napiszę, że jestem kierowcą zawodowym, który jeździ naprawdę sporo. Opony w lato na suchej nawierzchni sprawdzają się bardzo dobrze, deszcz także nie jest im straszny. Na autostradzie dobrze trzymają w zakrętach, nawet przy wyższych prędkościach czuć, że auto prowadzi się pewnie. Nie zauważyłem przy tym, żeby były głośniejsze od typowych opon letnich. Po ostatnim ataku zimy mogę także napisać, jak sprawdzają się w zimę. Mam wrażenie, że im większy śnieg, tym radzą sobie lepiej. Ani razu nie zdarzyło mi się zakopać tak, żebym nie umiał wyjechać. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to dojazd np.do świateł i hamowanie w warunkach błota pośniegowego - wtedy czuć, że tracą przyczepność i łapią poślizg, a ABS ma co robić. Gdybym miał zatem ocenić całość w warunkach zimowych, to daję 4 z minusem. Na plus i to duży natomiast fakt, że nie trzeba dwa razy do roku wymieniać opon, co też już stało się ostatnio dość sporym wydatkiem. Ogólnie zatem moja ocena to 5 z minusem (minus za zrywanie trakcji na błocie pośniegowym). Gdyby nie to, to byłaby to opona idealna. Jeśli więc ktoś nie chce dwa razy w roku odwiedzać wulkanizatora, a przy tym jeździ głównie na krótkich trasach po mieście, to polecam. Pozdrawiam Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Renault Scenic Van III 1.9 dCi (96kW) (131KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Tomek

    rok temu
  • 205/60 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Nie jeżdżę na narty w góry, ani nie mieszkam na południu kraju. W związku z powyższym ocena w kategorii "śniegi błoto pośniegowe" wynika z moich skromnych doświadczeń na takim podłożu - pewnie jak pojeżdżę więcej to będę mógł dokładniej ocenić. Jeżdżę głównie po dużych miastach i autostradach. Pierwszy raz założyłem wielosezon. Baaaaaardzo pozytywne zaskoczenie, są bardzo przyjemne w każdych warunkach, słyszałem mnóstwo złych opinii ma temat opon uniwersalnych, i okazało się, że to wszystko ściema. Dobra przyczepność, akceptowalny poziom hałasu, brak wyczuwalnego wzrostu zużycia paliwa. Za to jest kilka plusów: płynne przejście pomiędzy porami roku - w ostatnich latach ciężko określić dokładnie optymalny moment zmiany opon - bo jednego dnia 0 stopni, a dwa dni później trzy dni po 12 stopni. A CrossClimate 2 dzięki swojej uniwersalności umożliwiają komfortową i bezpieczna jazdę w każdej sytuacji, bez zmartwień, że jak jest za ciepło, to się zimówka przegrzeje i straci właściwości. Wsiadasz i jedziesz, a na styku opony i asfaltu dzieje się magia jak w komputerach z jabłkiem - naciskasz i działa :). Na pewno kupię je ponownie, ale z tego co widzę, to będzie za około 2,5 roku - sadząc po dotychczasowym zużyciu. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Audi A4 Avant B8 2.0 TDI (125kW) (170KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    3 1

    Rafał

    rok temu
  • 225/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony Michelin Cross Climate 2 to doskonały wybór dla kierowców poszukujących wszechstronnych rozwiązań na każdą pogodę. Zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie, te opony all-season gwarantują doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, a także w lekkich warunkach zimowych. Wyjątkowa mieszanka gumowa oraz innowacyjny wzór bieżnika zapewniają oponom Michelin Cross Climate 2 elastyczność w różnych temperaturach, co przekłada się na lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Użytkownicy doceniają ich trwałość oraz komfort jazdy, co potwierdzają liczne pozytywne recenzje. Opony te są również cenione za swoją wydajność w testach hamowania na mokrej nawierzchni oraz za niski poziom hałasu, co sprawia, że podróże stają się bardziej przyjemne. Michelin Cross Climate 2 to inwestycja w bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok, niezależnie od kaprysów pogody. Z pewnością warto rozważyć zakup tych opon, jeśli cenisz sobie spokój ducha na drodze. Ich wszechstronność i niezawodność zostały potwierdzone w wielu testach, co czyni je jednym z najlepszych wyborów na rynku opon all-season. Michelin Cross Climate 2 to synonim jakości, którą można poczuć na każdym kilometrze. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    poniżej 2000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    BMW X1 SUV F48 sDrive18i (100kW) (136KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Oleksii Yevstratov

    pół roku temu
  • 215/50 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Jestem bardziej niż zadowolony z zakupu opony wielosezonowej Michelin CrossClimate 2. Opona spisuje się naprawdę dobrze, latem nie widzę praktycznie żadnej różnicy w stosunku do opony letniej, natomiast ogromną przepaść odczuwam w przypadku mokrej nawierzchni. Posiadałem inną oponę klasy premium i podczas opadów deszczu przy ostrzejszym zakręcie potrafiła gubić przyczepność z podłożem, co potrafiło być bardzo stresujące. W przypadku opony Michelin nie ma tego problemu, dzięki czemu podczas opadów jeździ mi się znacznie lepiej. Odnośnie jazdy na śniegu to dopiero, co wróciłem z gór (pobyt w Karpaczu od 29.11 do 03.12.2023) i mimo bardzo dużych opadów śniegu i dość śliskiej nawierzchni opona wielosezonowa dała radę nie gorzej niż "zimówka". Przed wyjazdem, sprawdzając prognozę pogody, byłem lekko zaniepokojony faktem, czy uda mi się podjechać pod górę przy obfitych opadach i zaśnieżonych ulicach, więc kupiłem łańcuchy do kół, ale w ogóle nie było potrzeby ich użycia, przez co niepotrzebnie wydałem ponad 300 zł. Jeśli więc ktoś waha się, czy warto kupić oponę wielosezonową Michelin CrossClimate 2, to osobiście uważam, że warto i jestem pewien, że już nigdy nie wrócę do dwóch kompletów opon. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Opel Astra Sports Tourer J 1.4 Turbo (103kW) (5/105) (140KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Bartosz

    rok temu
  • 205/50 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Polecam gorąco. Ciche, przyczepne na każdej nawierzchni, znikome zużycie po przejechanych 10000 tys. kilometrów. Na wstępie dodam, że niestety zdarza mi się należeć do grupy typowego Seby z BMW - czyli dynamiczny start spod świateł, zakręty pokonywane z delikatnie wyższą (oczywiście bezpieczną ) prędkością, aby poczuć przeciążenie, hamowanie z dużych prędkości na autostradzie, żeby z niej zjechać. Ogólnie Michelin Cross Climate 2 nie mają ze mną lekko i nie zawiodły mnie ani razu, no może raz, gdy było mokro i chciałem zarzucić tyłem, ale Michelin mi na to nie pozwolił, po prostu za dobrze trzyma! Początkowo podchodziłem do tego zakupu BARDZO sceptycznie, bo przecież jak coś jest do wszystkiego, to równie dobrze może być do d.. Z tymi oponami jest zupełnie inaczej, trzymają pojazd na drodze w każdych warunkach, nawet obniżyło się moje spalanie o 1 litr na 100km (tutaj akurat może robić robotę wymiana opon z 235 na 205, ale strzelam, że Michelin też macał w tym palce). Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem opon zimowych czy letnich, albo z góry wiesz, że chcesz całoroczne - wybierz Michelin Cross Climate 2 PS. Nikt mi za tą opinie nie zapłacił ;) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    BMW Seria 3 Coupe E46 318Ci (85kW)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    47 18

    Damian

    ponad 2 lata temu
  • 215/60 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    To nie jest moja pierwsza przygoda z Michelin CrossClimate. Przełączyłem się na opony całoroczne kilkanaście lat tematu, gdy temat ten jeszcze nie był tak popularny. Kupowałem opony ze średniej, a następnie przekonałem się do wyższej półki cenowej. CrossClimate sprawdzają mi się fajnie zarówno w VW Passacie kombi jak i w krótszym i mniejszym VW Golfie hatchbacku. Dla mnie są wystarczająco ciche i bardzo dobrze trzymają się różnych nawierzchni. Jeżdżę po miejskim asfalcie i bruku (30%), drogach piaskowych i szutrowych (30%) i autostradach (30%). Cenię sobie dobre ich zachowanie podczas zwrotów na śliskiej nawierzchni, "trzymają" się jak trzeba po nawet małych deszczach, a podczas ferii zimowych są dla mnie wystarczające, aby przebić się na parkingach przy stokach. Cenowo opona CrossClimate wg mnie jest to świetne rozwiązanie. Zmieniam opony całoroczne po 3-4 latach i czuję się na nich bezpieczniej niż na zmienianych i starzejących się oponach jednosezonowych, które trzyma się nie raz wiele lat. Co rok zmieniam przód z tyłem i wyważam całe koła, i sprawują się bezproblemowo. Następne kupię też Michelin CrossClimate! Przyczepności i szerokości! Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 1

    koizak

    rok temu
  • 235/45 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony CrossClimate 2 235/45 R18 towarzyszą mi już od ponad 10 tysięcy kilometrów. Jestem w stanie z czystym sumieniem polecić je każdemu kierowcy. W lecie, podczas jazdy, cechują się stosunkowo niskim poziomem hałasu. Nie odczuwam znaczącej różnicy w porównaniu do letnich opon z podobnej półki. Na mokrym udało mi się zerwać przyczepność jedynie przy ruszaniu z kickdownem. Nawet podczas ulewnego deszczu, pokonywanie zakrętów nie sprawia większych problemów, a samochód utrzymuje się pewnie na drodze, bez pomocy systemu ESP. W zimowych warunkach opony również wykazały się wysoką skutecznością. Choć zdarzało się, że warunki przekraczały możliwości opon, ale przerosłyby możliwości każdych opon niewyposażonych w łańcuchy. Zaliczyły też test jazdy na gołoledzi, podczas którego udało mi się pokonać 40 km bez wypadnięcia z drogi. Podsumowując, opony sprawdzają się bez zarzutu. Nie zawiodły mnie ani razu, a ich granica przyczepności jest tam, gdzie każdy kierowca by się jej spodziewał. Nigdy nie zostałem zaskoczony nagłym brakiem przyczepności. Opony te są doskonałym wyborem zarówno do użytku miejskiego, jak i na dłuższe trasy. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Peugeot 508 Sedan II 1.6 PureTech 180 (133kW) (181KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 0

    Kacper

    pół roku temu
  • 225/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony dopiero zdążyły się ułożyć. Miałem okazję jeździć wyłącznie po suchym, bo od zakupu za mało padało, więc nie mogę ocenić, jak zachowują się w na mokro. Dodatkowo wszystkie jazdy odbywały się przy bardzo dużym natężeniu ruchu i zakorkowanych autostradach oraz drogach szybkiego ruchu lub w mieście, więc nie przekroczyłem nigdy 120 km/h. Bardzo pozytywnie oceniam komfort - zarówno w porównaniu do letnich Bridgestone, jak i zimówek Yokohama. Zauważalnie spadło zużycie paliwa - o około 0,2-0,3 l. Są również o wiele cichsze od fabrycznych opon letnich oraz zimówek. Na drugim samochodzie - ze stałym napędem na 4 koła - od ponad 4 lat użytkuję CrossClimaty+ i jestem z nich bardzo zadowolony, a jeździłem w każdych warunkach - od +36 stopni do -11 po śniegu, gdzie subiektywnie okazały się o niebo lepsze od zimowych Pirelli Sotto Zero (były w aucie zastępczym z salonu Mazdy), na których dwukrotnie zakopałem się. Według testów na TyreReviews na śniegu te opony praktycznie nie odstają od zimówek. Z opon sezonowych zrezygnowałem i już nie zamierzam do nich wracać. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    2000 - 5000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Mazda 6 Kombi III FL 2.5 SKYACTIV-G (141kW)

    Ocena łączna:

    3,7

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 3/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    3 14

    Madziarz

    2 lata temu
  • 215/55 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Mówi się, że jeden obraz przemawia do człowieka bardziej niż tysiąc słów. To zapewne prawda, a takim obrazem są opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 które pokazują obraz doskonałej technologii zastosowanej w oponach całoroczny marki Michelin, Bezpieczeństwo, oszczędności, jakość produktu, trwałość, to wszystko zapewnia nam opona całoroczna marki Michelin CrossClimate 2. Kiedyś pomyślałem, że farta ma się w życiu raz, a fart to coś, co przytrafia się, kiedy przygotowanie spotyka się z okazją." – a taką okazja jest kupno opon Michelin, spełniających wysokie kryteria opon całorocznych na każde warunki pogodowe, Jeżdżąc na oponach całorocznych Michelin samochód spisuje się doskonale w deszczu, śniegu, suchej nawierzchni nie mam takich słow by opisać tak dobry produkt, który spełnia moje oczekiwania na 200% dlatego posłużę się cytatem znanej osoby ,Zawsze wydaje się, że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie to zrobione." - Nelson Mandela. Firma Michelin zrobiła produkt przyszłości, który spełnia oczekiwania kierowców. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    poniżej 2000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Tomasz smyk

    rok temu
  • 215/50 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Do tej pory korzystałem z opon zimowych w zimie i letnich w lecie. Ale przez pracę z domu zacząłem jeździć mniej, więc żal było mi, co kilka lat wyrzucać praktycznie niezużyte opony. Żona od dawna korzysta z opon wielosezonowych i przy jej stylu jazdy i robionych przebiegach sprawdzały się bardzo dobrze. Pomyślałem, że czas sprawdzić opony wielosezonowe na większym, cięższym (1,7 t) i mocniejszym (164 KM) samochodzie. Mam same pozytywne wrażenia. Na śniegu sprawdzają się równie dobrze, co najlepsze koła zimowe. Formalne porównania są bez sensu, bo nie da się ich przeprowadzić w identycznych warunkach, dlatego nie porównywałem drogi hamowania z miarką, czy prędkości, przy której na łuku następuje zerwanie przyczepności, ale czucie drogi nie odbiega od opon zimowych. Praktycznie nie czuć też różnicy między tymi oponami a typowymi letnimi na suchym, przy czym jeszcze nie miałem okazji ich przetestować przy temperaturach powyżej 15 °C. Na mokrym asfalcie są zdecydowanie lepsze od kół zimowych i równie dobre, co koła letnie. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Peugeot 5008 Van I FL 2.0 (120kW) (164KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Marek K.

    rok temu
  • 225/45 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Na Michelinach w ogóle jeżdzę już 25 lat. Pierwsze sprowadzone jeszcze z Niemiec do Poloneza. Był to rok 1994 i od tego momentu jestem wiernym użytkownikiem opon tej firmy. Czy to letnie, czy zimowe jeżdzi się na nich pewnie i bezpiecznie. Nie zawiodły mnie nawet w ekstremalnych warunkach. Jeszcze dziesięć lat temu jeździłem bardziej dynamicznie, niż dzisiaj i różnie bywało. W 2010 mój zaprzyjaźniony wulkanizator zaproponował mi opony całoroczne Cross Climate. Okazały się rewelacyjne. Od tego czasu tylko raz, na jeden sezon, odszedłem Michelinek, bo kupiłem auto z nowymi innej mark.i Ale teraz po zakupie Maganki wróciłem do całorocznych Cross Climate 2 i jestem zadowolony. Sprawdziłem ich możliwości w warunkach zimowych i na suchej nawierzchni. Sprawdzają się bez zarzutu, polecam. Są w miarę ciche i elastyczne. Niestety nie mogę się autorytatywnie wypowiedzieć o ich wpływie na poziom zużycia paliwa, ale po przejechaniu 2000 km spalanie mojej Maganki jest takie, jak w instrukcji. Jeszce raz polecam. Pozdrawiam, Piotr68. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 2

    Piotr68

    rok temu
  • 215/60 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Miałem dużo obaw związanych z przejściem na opony wielosezonowe. W przypadku nissana miałem już mocno zużyte opony zimowe, jedna była naprawiana w poprzednim sezonie. Stwierdziłem, że po latach czas na nowość w postaci wymiany na opony wielosezonowe. Miałem dość już umawiania się na serwisy dwa razy do roku, czekania, przechowywania opon - strata czasu i pieniędzy. Zgodnie z przewidywaniami zima okazała się łagodna, ale mimo wszystko opady różnego rodzaju, temperatury poniżej zera. Okresy przejściowe są sprawdzianem dla kierowców i ich umiejętności, ale przede wszystkim dla opon. Opony sprawdzają się rewelacyjnie w kazdych warunkach, trakcja, przyczepność, komfort - wszystko jest jak najbardziej ok. Nie zawiodły nawet w trudnych warunkach, a mój codzienny dojazd do domu to ok. 300 m drogi szutrowej, terenu, z tymi oponami mogę spokojnie zaufać i wjeżdżać beztrosko. Martwiłem się bardziej o to, co będzie w lecie, jednak nawet przy wysokich temperaturach opona zachowuje swoje właściwości. Bardzo dobry kompromis. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Nissan Qashqai +2 SUV I 2.0 dCi (110kW)

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 0

    Kuba

    2 lata temu
  • 195/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Dla każdego kto szuka dobrego kompromisu między brakiem potrzeby wymiany opon co pół roku, a bezpieczeństwem i prowadzeniem samochodu. To kolejny zestaw. Poprzednie miałem pierwszej generacji. Jazda głównie po mieście. Drogi powiatowe i gminne sporadycznie. Kilkaset metrów miesięcznie po "szutrówkach". Teren przeważnie nizinny. Świetne na mokrej nawierzchni. Przy temperaturze od 0 do 8 stopni mają są w swoim żywiole. Jak przyklejone. Nawet mojego astrolota mogę docisnąć bez obaw. Na suchej w takie prawdziwe lato jeszcze nie testowałem, ale używałem pierwsza generację przez kilka lat i mogę powiedzieć, że jeżeli będą, jak tamte to będzie super. Jeżeli chodzi o jazdę w śniegu to wiadomo, nie są to pełnoprawne opony zimowe. Ale, według moich odczuć reprezentują trochę wyższy poziom niż zimówki klasy średniej. Moim zdaniem, na śniegu, lepsze od nich będą tylko jakieś zimówki klasy premium. Bardzo polecam. Nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie. A i tak wychodzi taniej niż dwa zestawy normalnych opon ;). Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Opel Astra Hatchback G 1.6 (5/110) (101KM)

    Ocena łączna:

    4,7

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    4 8

    Krzyh

    rok temu
  • 195/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Obawiałem się tego zakupu, ale niepotrzebnie. To moje pierwsze opony wielosezonowe i mogę napisać, że był to najlepszy zakup w tym roku. Micheliny kupiłem w listopadzie, dzięki temu mogłem przetestować je w ciepłych temperaturach jesiennych, w deszczu, następnie w opadach śniegu, błocie pośniegowym, na nawierzchni oblodzonej za mocno zaśnieżonej, na mocnych podjazdach. Co mogę powiedzieć? Nawierzchnia sucha i mokra: bez zaskoczeń. Śnieg i lód: REWELACJA. Opony trzymają jak na kleju. Zero problemów. Tam gdzie miałem problemy z poruszaniem się na starych zimówkach, teraz jechałem jakby śniegu w ogóle nie było. Przyczepność 100%. Osoby, które piszą, że wielosezony nie dają takiej przyczepności jak zimówki, nie używały CC2. Jak spadły pierwsze śniegi w grudniu i samochody jechały 30 km na h lub wolniej jak jechałem pewnie 50-60 km. Hamowanie również rewelacyjne. Ani razu nie wpadłem w poślizg, co zdarzyło mi się na poprzednich zimówkach. Jednym słowem: nigdy więcej opon sezonowych. CC2 są genialne. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Kia Venga Hatchback I 1.6 (92kW) (125KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    16 0

    KrzysiekS

    rok temu
  • 225/60 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony kupiłem i zmieniłem wczesną jesienią, kiedy temperatury były jeszcze +20 stopni. Pierwsze wrażenie - nie jest głośniej w aucie niż było wcześniej, kiedy jeździłem na oponach letnich! Super! Znacznie lepsza a nawet bardzo dobra przyczepność na suchej jezdni podczas dynamicznego ruszania. Również zadowolony jestem z przyczepności opon podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Zarówno jazda na wprost i na zakrętach jest na plus przy zachowaniu tego samego stylu jazdy. Wreszcie przyszła zima i mogłem przetestować opony na podjeździe przed garażem i wyjeździe ze swojej ulicy pod sporą górkę na świeżym i ubitym śniegu. Tu również oceniam opony bardzo dobrze czyli na 5/6. Szczególnie jestem zadowolony z możliwości ruszenia autem po zatrzymaniu auta na ośnieżonej górce. Myślę, że mogę z czystym sumieniem polecić każdemu model CrossClimate 2 który posiada również certyfikat 3PMSF – czyli certyfikat potwierdzający możliwości opon w warunkach zimowych, który jest honorowany w wielu krajach EU. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Piotr

    rok temu
  • 205/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Po raz drugi zdecydowałem się na zakup tego modelu (wcześniej CrossClimate - bez 2) i po raz drugi nie zawiodłem się. 1. Wszechstronność i bezpieczeństwo: To, co najbardziej imponuje w tych oponach, to ich zdolność do radzenia sobie w różnorodnych warunkach. Czy to upalne lato, mokre deszczowe dni czy zimowe śnieżne trasy, CrossClimate 2 daje poczucie pewności i kontroli nad pojazdem. Chyba nie zdarzyło mi się jeszcze zawieść w kwestii bezpieczeństwa na tych oponach. 2. Cichość: Jednym z najbardziej zauważalnych aspektów, zwłaszcza podczas dłuższych tras, jest ich cichość. Opony te znacząco redukują hałas, co przekłada się na komfort jazdy na najwyższym poziomie. 3. Całoroczne: Sam bałem się nieco opon całorocznych, uważając je za kompromis pomiędzy jakością letnich a zimowych opon. Moje obawy zostały jednak rozwiane. Dla tych, którzy szukają wszechstronnego rozwiązania bez konieczności wymiany opon dwa razy w roku, to zdecydowanie jedna z najlepszych opcji na rynku. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Citroen C4 Grand Picasso II FL 1.6 THP 165 (121kW) (165KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Rafał

    rok temu
  • 225/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Używam tych opon już na trzech pojazdach - zarówno małym miejskim jak i samochodem, którym przemieszczam się po 1000 km za każdym razem. W dwóch zrezygnowałem z kompletów lato-zima po zapoznaniu się oponami. Uważam, że w/w opona całoroczna o dobrych własnościach latem i niezłych własnościach w zimie jest zdecydowanie warta polecenia. CrossClimate 2 są zdecydowanie ciche jak na opony uniwersalne. Z mojego doświadczenia jazda po 180-200km/h na niemieckiej autostradzie nie jest przesadnie uciążliwa, zużycie paliwa jest również porównywalne do dobrej klasy opon letnich i odczuwalnie niższe niż na zimowych. W typowych warunkach błotno-śniegowych nie mam zastrzeżeń - na lodzie i śniegu jest odczuwalne, że nie mamy do czynienia z dobrą oponą zimową, ale nie ma szczególnych problemów z zatrzymaniem się czy prowadzeniem. Wszystkie samochody, które użytkuję mają napęd na 4 koła - moja opinia w tym zakresie może nie być do końca miarodajna dla użytkowników bez takiego napędu. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI quattro (185kW) (252KM)

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Stefan

    rok temu
  • 205/50 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Moje wrażenia: + zadziwiająco dobra przyczepność (lepsza niż w tanich oponach jednosezonowych) + świetna odpowiedź na układ kierowniczy, a auto jest wysoko przewidywalne + zdały dobrze egzamin na śniegu, błocie pośniegowym i marznącej mżawce + spokojnie nadają się do jazdy z prędkościami autostradowymi - niestety dość mały rant ochronny felgi (2x mniejszy niż w obecnych continentalach) - dodatkowo chyba nie wszystkie profile opon go posiadają :-/ Opis: Zacznę od tego, że moje opony mają dość niski profil (205x50x17). Długo wahałem się z zakupem, gdyż jeżdżę raczej dynamicznie i szybko. Wcześniej w tym aucie miałem opony premium na lato i zimę (Continental CSC5 + Continental TS860). Po zakupie opony przeszły dużą próbę, bo pokonanłem na nich już ponad 15 tys km w róznych warunkach (z wykluczeniem lata +30stC). Reasumując: Nawet jeśli opony nie zdadzą egzaminu latem, to są świetną alternatywą na naszą zimę wiosnę i jesień (czyli chlapy). POLECAM. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Peugeot 307 SW I 2.0 HDI (100kW) (136KM)

    Ocena łączna:

    4,7

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    AD

    rok temu
  • 245/45 R19

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    W dość krótkim okresie wystąpiły wszystkie możliwe warunki: temperatura z -4 stopni w ciągu tygodnia przeskoczyła na +15, obficie padało (nawet bardzo), intensywnie śnieżyło. Udało się zatem sprawdzić opony w różnych warunkach (słońce, deszcz, śnieg), temperaturach (od -4 do +15), na różnych nawierzchniach (suchy asfalt, zaśnieżone drogi, kopny śnieg, mokry asfalt, błoto pośniegowe, gołoledź) oraz w trasie i mieście. Nie zdążyłem ich jeszcze sprawdzić w górach. Do chwili obecnej, po przejechaniu około 2 tys. km jestem bardzo zadowolony z użytkowania tych opon: ciche, dobra przyczepność w każdych warunkach i na każdej nawierzchni (za wyjątkiem lodu, rzecz jasna), mały opór toczenia (widoczny m.in. w niezwiększonym zużyciu paliwa) oraz, co jest dla mnie również ważne, atrakcyjny wygląd. Jedynym stwierdzonym minusem tych opon jest ich cena - najdroższe z oferowanych w tej klasie. Niemniej jednak, nie mając co prawda porównania z innymi, kupiłbym je ponownie. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Roni

    rok temu
  • 195/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Na oponach tych przejechałem już kilka tysięcy kilometrów. Opony oceniam rewelacyjnie. Są ciche. Nie zauważyłem żadnej różnicy w trakcji tych opon, w stosunku do letnich lub zimowych opon Michelin, na których jeździłem wcześniej, a miałem już okazję jeździć na tych oponach podczas przymrozków, jak również podczas temperatur zbliżonych do 20 st. C. Hamowanie i przyśpieszanie jest bardzo pewne, tak na suchej, jak i mokrej nawierzchni i nie powoduje żadnych niepokojących sytuacji. Opony pewnie zachowują się również przy jeździe z prędkościami autostradowymi. Uważam, że opony te, w obecnych czasach, gdy zima rzadko przypomina zimę, a przymrozki zdarzają się nawet w połowie maja, są wartą rozważenia alternatywą dla opon letnich i zimowych. Z wieloletniego doświadczenia z oponami Michelin wiem, że opony te są trwałe i mam nadzieję, że tak będzie również w tym wypadku. Jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam te opony. Warto zapłacić za jakość. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Ford Fiesta Hatchback VII 1.0 EcoBoost (92kW)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    18 6

    Dariusz

    ponad 2 lata temu
  • 245/45 R19

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opinia opon użytkowanych dopiero od 4 miesięcy, ale już zrobiły ok 8 k. km i dzięki panującym warunkom przetestowane prawie na każdej możliwej nawierzchni. Temperatury nawierzchni powyżej 20 stopni, deszcz, marznący deszcz, śnieg, błoto pośniegowe, temp poniżej -10 stopni, oblodzenia, strome podjazdy, boczne drogi, błoto. Jak na razie opony sprawują się wyśmienicie! Nie zawiodły mnie w żadnej sytuacji. Opony wyglądają jak nowe. CrossClimat2 zastąpiły Continental ContiSportContact 5 (letnie), które miały przejechane ok. 40 k km. Oba komplety w tych samych rozmiarach i jeżeli chodzi o prowadzenie na suchej nawierzchni to Michelin CC2 są dużo cichsze. Na pewno MCC2 są na pewno bardziej miękkie w profilu niż CSC5, ale przy umiarkowanej jeździe to tylko na plus dla komfortu. Kolejny update oceny jak już będą typowo letnie temp (pow. 40 stopni nawierzchnia) i pod koniec roku ocena zużycia. Na tą chwilę mogę na pewno polecić te opony. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Hyundai Tucson SUV III FL 1.6 T-GDI AWD (130kW) (177KM)

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    3 0

    Michał Nline

    rok temu
  • 255/40 R19

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    W październiku kupiłem opony, na początku byłem zadowolony, nawet dawały sobie rade w górach przy dużym śniegu (mam napęd 4x4). Jak zrobiło się ciepło to już niestety nie byłem z nich tak zadowolony. Pierwsza moja przygoda, delikatna dziura w asfalcie w którą wjechałem i niestety od razu przebiło tak oponę, że nadawała się do wyrzucenia. Myślę sobie no trudno, zdarza się i zamówiłem na oponeo nową sztukę. Ostatnio znowu nieprzyjemny incydent, mianowicie podchodząc do samochodu zobaczyłem, że jest "kapeć", no to podpompowałem ją i podjechałem do wulkanizatora znajdującego się ode mnie 100 m (na szczęście nie schodziło od razu powietrze). Przyczyna - mały wkręt rozmiarów 4,0 x 20 w oponie i rant opony cały poszarpany - kolejna opona do wyrzucenia w przeciągu kilku miesięcy. Opony do najtańszych nie należą i żeby mały wkręt się w nie wbijał? Dzwoniąc do oponeo odrzucili przez telefon moją reklamację. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Nie polecam tej opony

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    VW Tiguan SUV II 2,0 TSI 4motion (132kW)

    Ocena łączna:

    3,4

    Sucha nawierzchnia 3/5

    Mokra nawierzchnia 3/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    16 58

    Tomko

    2 lata temu
  • 225/45 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Zakupiłem Micheliny jako kolejne wielosezony. Poprzednie były marki Nokian, na które zbytnio nie narzekałem, ale zimą trzeba było jeździć dość zachowawczo. Spodziewałem się, że z Michelinami będzie podobnie. Ale tu spore zaskoczenie i to na plus. Zakładałem je w lipcu, więc wiadomo, bardzo dobre warunki do jazdy. Na suchym trzymają rewelacyjnie i są bardzo ciche i miękkie. Jazda bardzo komfortowa. No ale przyszła zima i to od razu z bardzo dużą ilością śniegu (Górny Śląsk) Obawiałem się trochę, jak będą się zachowywać. Okazało się, że na śniegu trzymają rewelacyjnie. Przyspieszanie i hamowanie bezstresowe. O niebo lepsze niż na Nokianach. Na asfalcie pokryty słonym błotem pośniegowym, jednak trzeba uważać, ale to na wszystkich oponach, nawet typowo zimowych, więc nie uznaję tego za jakiś minus. Podsumowując, jestem z nich bardzo zadowolony. Trakcja bardzo dobra. Opony warte swej ceny. Polecam. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Honda Accord Sedan VII 2.0 (155KM)

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Tomasz Redko

    rok temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Wcześniej samochód jeździł na Michelin Energy Saver+ zresztą też zakupionych przez oponeo. Poprzednie opony są z 2013 roku i nie widać na nich żadnego sparcenia czy zużycia. Gdyby nie świadomość, że opona ma już 10 lat to dalej byłaby używana. Cross Climate spisuje się bardzo dobrze, myślałem, że auto będzie bardziej ociężałe i mułowate przez wyższy indeks oporu toczenia, ale wcale się tego nie odczuwa. Myślę, że warto dołożyć kilka złotych do opony typu premium i mieć poczucie bezpieczeństwa zwłaszcza gdy wozi się małe dzieci. Sezonu zimowego nowa Cross Climate2 jeszcze nie widział ale spodziewam się, że przy jeździe głównie po mieście gdzie tak na prawdę główne drogi są odśnieżone nie powinno być absolutnie żadnego problemu. Tam gdzie będzie gorzej z odśnieżeniem spodziewam się również przyzwoitych osiągów oczywiście przy założeniu normalnego nieprzesadnie agresywnego stylu jazdy. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Honda Civic Hatchback VIII 1.8 (103kW) (140KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Grzegorz

    rok temu
  • 235/55 R17

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony Cross Climate 2 to mój drugi komplet. Poprzedni zużyłem w ciągu 2,5 roku i stając przed wyborem zakupu kolejnych opon nie miałem wątpliwości że jeśli całoroczne to tylko cross climate. Te opony są po prostu warte swojej ceny w każdych warunkach. W lecie i okresach przejściowych ktorych jest ostatnio 8-10 miesiecy, są dobre, przewidywalne i pozwalajace na dynamiczne i bezpieczne prowadzenie. W zimie na śniegu zachowują się jak przyzwoite zimówki. Byłem pozytywnie zaskoczony ich pracą na śniegu. Były o niebo lepsze niz moje poprzednie zimowe kormorany. Nie można po nich spodziewać się jakiś nadzwyczajnych zimowych osiągów ale jak na coś uniwersalnego z założenia, jest więcej niż lepiej. Miałem poprzednio całosezonowe Nokiany ale te biją je na głowę. Dla mnie idealny wybór choć cena nie należy do najniższych. Moim zdaniem są jednak jej warte. Michelin wykonał dobrą robotę. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Ford S-Max Van II 2.0 TDCi (110kW) (150KM)

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 1

    Jakub

    rok temu
  • 225/40 R18

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Dzień dobry, mimo, że posiadam opony od kilku tygodni już udało się je przetestować w różnych warunkach. Była dłuższa trasa (400km) w góry, nawierzchnia sucha, kręta, strome podjazdy i zjazdy. Temperatura w okolicach 10 st. Opony trzymały się drogi jak przyklejone, żadnych problemów czy hamowaniu, czy pokonywaniu ostrych zakrętów. Kolejna trasa to około 150 km w zmiennych warunkach (nawierzchnia mokra i sucha, temperatura lekko powyżej zera). Podobnie jak wyżej, bez zastrzeżeń. Wszystko jak należy. No i ostatnie dni (solidne opady śniegu) to jazda po mieście. Brak problemów z wyjazdem z osiedla, droga nieodśnieżona lub z dużą ilością błota pośniegowego. Auto dobrze reagowało na naciśnięcie gazu czy hamulca. Brak pomocy ze strony kontroli trakcji czy ABSu. Po tych kilku tygodniach użytkowania i jazdy w zmiennych warunkach jestem zadowolony i mogę polecić z czystym sumieniem. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Renault Megane Grandtour III 2.0 dCi 160 GT (118kW) (160KM)

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 1

    Gawcio

    rok temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony kupione juz drugi raz. Miałem w 1854 konnym Golfie GTD i nawet jadąc 170 km/h w 30 stopniowym upale niemiecką autostrada ta opona daje radę. A auto ma ok 400 Nm momentu obrotowego. Nie ściera się, nie jest za miękka, nie piszczy. Na śniegu mało używałem, bo zim nie było, bardziej na śliskiej nawierzchni. Owszem przy rozmiarze 18 cali i profilu 45 szybko zjeżdżają sie boki, ale w przeciwieństwie do Bridgestone Potenza 01, które były fabryczne nie wyząbkowuje sie, jak Bridgestone które po przebiegu 40 tys km huczały. Kupiłem drugi raz Crossclimaty 2 z poprawioną trakcją na śniegu do Golfa Sportsvana w rozmiarze 205/55 R 16. Kiedy nie jezdzisz zima codziennie autostrada z duza prędkością to taka opona idealnie pasuje. Gdy auto bedzie miało 250-300 koni, to trzeba uważać, bo przy sporej ilości niutonometrów wielosezonówka moze się ścierac szybciej (ale to każda). Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    VW Golf Hatchback VII 2.0 GTD (135kW) (184KM)

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    1 0

    Arkadiusz

    2 lata temu
  • 205/55 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Po blisko 20 latach przekładania kół, co sezon postanowiłem pójść w opony całoroczne. Czekałem z opinią aż do pierwszego śniegu. Opony kupione w październiku. Na suchej drodze rewelacja, przyklejone do asfaltu, jak opony letnie i wbrew pozorom nic głośniejsze. W deszczu na mokrej drodze świetne, zero utraty przyczepności, na ostrym zakręcie miałem lekkie wrażenie nadsterowności, ale wcale nie musiało to wynikać z konstrukcji opony, tylko z prędkości. A teraz najciekawsze... Śnieg i ciapa pośniegowa super, naprawdę zero zastrzeżeń. Opona gryzła gruby puch, świetnie ciągnie w ubitym rozjeżdżonym śniegu, a z pluchą radzi sobie doskonale. Uważam to za dobry wybór i doskonały zakup. Będę obserwował zużycie paliwa, choć w ciepłym październiku nie wzrosło nic! Będę obserwował zużycie bieżnika i czekam na gorące lato, wtedy mieszanka takich opon cierpi podobno najbardziej. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    brak informacji o pojeździe

    Ocena łączna:

    4,5

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 0

    Marcin Leszczuk AkuBytom

    rok temu
  • 215/65 R16

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Nie będę wymieniał z imienia i nazwiska poprzednich opon, ale pomimo wciąż głębokiego bieżnika opony źle trzymały się drogi, miały długą drogę hamowania, a w zimie podjazd (lekko stromy) musiałem odśnieżać do „żywej” kratki betonowej, bo nie można było podjechać. Koła napędowe (tylko przednia oś!) kręciły się w miejscu. Po prostu guma stwardniała. Buksowanie przy ostrzejszym starcie. Jak kiedyś mało nie przejechałem pieszego, bo na mokrej jezdni hamowanie było dłuuuugie, stwierdziłem, że wystarczy. Kupiłem nowe „Michałki” i…. Niebo,, a ziemia! Tanie opony, które poprzednio miałem miały niby taki sam bieżnik jak te nowe. Ale to nie ta guma… Warto dopłacić i oszczędzić adrenaliny sobie i pieszym. Samochód zatrzymuje się prawie w miejscu, nieważne, czy sucho, czy mokro. Rusza jak Porshe. Zobaczymy jak będzie na śniegu, ale póki co - rewelacja. To nie ten samochód.. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    10000 - 15000km
    Styl jazdy:
    spokojny
    Samochód:
    Honda CR-V SUV II 2.2 i-CTDi (103kW) (140KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe /5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 1

    Marek

    rok temu
  • 185/60 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Z oceną czekałem do pierwszych śniegów, który jak widać spadł w ostatnich dniach obficie. Błoto pośniegowe, oblodzenia, mokre nawierzchnie, słabo odśnieżane drogi. Opony na suchej i mokrej nawierzchni trzymają super. Na śniegu jest dobrze, na błocie pośniegowym powiedzmy przyzwoicie, a miałem obawy przy zakupie. Wiadomo, że nie są to rasowe opony zimowe najlepsze na rynku, a takie użytkowałem przez parę lat. Dlatego nie polecam tych opon dla osób wyjeżdżających często w góry na narty lub przejeżdżających przez typowo górskie, zimowe i nieodśnieżone trasy. Natomiast do miasta, wycieczki poza miasto i w góry na dobrze odśnieżone trasy + słabo odśnieżone boczne ulice i parkingi są bardzo dobre. Ich zaletą jest również to, że nie zmieniając ich na letnie możemy sobie pojechać zimą na wycieczkę do południowych krajów. Które inne opony to potrafią? :-) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    VW Golf Sportsvan VII 1.4 TSI (92 kW) (125KM)

    Ocena łączna:

    5,0

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    2 3

    Piotr

    rok temu