Michelin Agilis+ to opona klasy premium. Jej producentem jest światowy lider tego segmentu branży motoryzacyjnej, firma Michelin. Opony Agilis+ przeznaczone są do samochodów dostawczych i mają odpowiadać na potrzeby zawodowych kierowców. Ich ergonomiczność objawia się nie tylko w niższych kosztach użytkowania, lecz wpływa również na podniesienie bezpieczeństwa oraz komfort prowadzenia auta.
Wpłynęły na to zastosowane w tym modelu nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne. Bieżnik wykonano z nowoczesnej mieszanki gumowej (Durable Security Compound), która jest podobna do mieszanki stosowanej także w autach osobowych, co wpływa na uzyskanie odpowiedniej sztywności bieżnika. Nie jest to efekt jednorazowy, ale utrzymuje się przez cały czas, dzięki czemu opona charakteryzuje się lepszą przyczepnością na mokrej jezdni. Wpływa to też znacznie na zdecydowane skrócenie drogi hamowania. Według przeprowadzonych testów, skróciła się ona o trzy metry w porównaniu do poprzednich produktów tej samej firmy. Sztywny bieżnik ogranicza również występujące opory toczenia. To z kolei ma wpływ nie tylko na komfort jazdy (jest znacznie ciszej w kabinie kierowcy, jak i poza nią) i mniejszą emisję spalin oraz dwutlenku węgla do atmosfery, ale przede wszystkim na zmniejszenie zużycia paliwa. Eksperci Michelin obliczyli, że średnio spada ono o 3 proc. po zastosowaniu opon nowej generacji.
Konstruktorzy nowego modelu nie zapomnieli jednak o skutecznych rozwiązaniach, sprawdzających się w poprzednich produktach. Jednym z nich jest Durable Contact Patch, czyli sprawienie, że obszar styku opony z nawierzchnią jest bardziej prostokątny. To ważne, bo przedłuża żywotność opony i spowalnia okres jej ścierania się nawet o jedną piątą. Pomaga w tym też dwuwarstwowa konstrukcja i osiem umocnień, chroniących oponę np. przed uderzeniem w krawężnik. Michelin Agilis+ przeznaczone są do samochodów dostawczych o masie całkowitej powyżej 2,8 tony.
Michelin to bardzo popularny na świecie producent opon najwyższej klasy. Do koncernu należą też takie marki, jak: BFGoodrich, Kleber, Kormoran, Riken czy Tiger. Większość z nas kojarzy sławną maskotkę firmy – ludzika Bibendum, który od lat jest obecny w spotach francuskiej marki. Przedsiębiorstwo Michelin&Co. powstało w 1889 roku, jednak podstawy istnienia firmy należy upatrywać w momencie, gdy kuzyni założycieli marki Michelin otworzyli w 1932 r. w Clermont-Ferrand zakład produkujący różne elementy gumowe. Rok 1889 (oficjalny moment powstania firmy Michelin) to moment, gdy bracia Edouard i Andre przejęli wspomniany zakład. Jednym z najwcześniejszych ogromnych sukcesów marki było stworzenie odłączalnej opony pneumatycznej. Ten i wiele innych późniejszych sukcesów spowodował, że dzisiaj jest to jeden z największych i najlepszych producentów opon na świecie.