Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Typ: opona zimowa.
Bieżnik: symetryczny – zapewnia zrównoważone osiągi na każdym typie nawierzchni.
Klasa: premium – zapewnia maksymalne osiągi i najwyższą jakość.
Przeznaczenie: samochody osobowe.
Rozmiary: 16 cali.
Doskonałe osiągi na każdym typie nawierzchni, krótka droga hamowania i niezawodność w zróżnicowanym terenie to tylko niektóre spośród szeregu zalet opony Goodyear ULTRA GRIP 7. Model zbudowano z myślą o samochodach osobowych i wykorzystywaniu podczas codziennej jazdy w sezonie zimowym.
Innowacyjne i ekologiczne materiały zastosowane do budowy opony sprawiają, że bardzo dobrze radzi ona sobie zarówno podczas jazdy w mieście, jak i w trudniejszym terenie poza miastem. Nowoczesny, symetryczny bieżnik w który została wyposażona opona jest często wykorzystywany przez producentów opon zimowych ze względu na jego właściwości. Zoptymalizowane rowki i nacięcia gwarantują nie tylko szybkie odprowadzanie wody, ale także przyczepność na oblodzonej drodze i precyzję sterowania. Za sprawą efektywnego rozpraszania wody na boki opony maleje ryzyko aquaplaningu i snowplaningu dzięki czemu jazda jest bezpieczna bez względu na pogodę. Nowoczesna mieszanka polimerowa zastosowana do budowy opony zachowuje elastyczność w niskich temperaturach. Skutkuje to spadkiem ryzyka utraty przyczepności oraz gwarantuje odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz szybkie zużycie bieżnika. Zmniejszono także ilość wielopierścieniowych toksycznych węglowodorów aromatycznych zastępując je naturalnymi olejami. Dzięki temu zarówno materiały z jakich stworzono Goodyear ULTRA GRIP 7, jak i jej eksploatacja są ekologiczne. Zmniejszona waga opony pozwoliła na zredukowanie oporów toczenia, a to przełożyło się na mniejsze spalanie paliwa i spadek emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Goodyear ULTRA GRIP 7 to nowoczesna opona, która spełni oczekiwania kierowców wymagających od ogumienia zimowego doskonałych osiągów bez względu na warunki atmosferyczne, przedłużonej eksploatacji i przyjemności płynącej z jazdy. Powierzchnię bieżnika pokryto waflowymi nacięciami lamelkowymi chroniącym oponę przed ślizganiem się w miejscu. Powodują one także większe tarcie podczas zwalniania, co pomaga w skróceniu drogi hamowania na śniegu, lodzie i błocie.