Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Firestone WINTERHAWK 2 została wyposażona w bieżnik, który jest kontynuacją bieżnika Firestone WINTERHAWK. Do jego produkcji wykorzystano nowoczesną mieszankę gumową wzbogaconą o związki krzemionki, dzięki czemu opona zachowuje optymalną miękkość w ekstremalnych, zimowych temperaturach. Duże przebiegi opony są zagwarantowane za sprawą jednolitego rozłożenia sil działających na powierzchnię opony. W rezultacie bieżnik zużywa się powoli i równomiernie, a kierowca może w pełni korzystać z osiągów opony nie obawiając się spadku parametrów wraz z większą ilością przebytych kilometrów. Powierzchnię bieżnika pokryto nacięciami lamelkowymi będącymi dodatkowym zabezpieczeniem na śliskiej nawierzchni. Dzięki zygzakowatemu kształtowi nacięcia te tworzą większą ilość ostrych, „wgryzających się” w podłoże krawędzi. Lamelki gwarantują skrócenie drogi hamowania, a także dynamiczne ruszanie i przyspieszanie.
W odprowadzaniu wody spod czoła opony pomagają także trzy szerokie kanały obwodowe poprawiające charakterystykę jazdy w głębokiej wodzie. Dzięki temu opona szybko się osusza, a ryzyko aqua- i snowplaningu maleje. Łącznik umieszczony w środkowej cześci bieżnika zapewnia płynną i stabilną jazdę. Poprawiono także kierowalność, za którą odpowiada powiększenie klocków w strefie barkowej opony. Ponadto trójwymiarowa struktura rowków zapewnia większą sztywność konstrukcji, a także pomaga w obniżeniu poziomu drgań i szumów, dzięki czemu jazda jest cicha i bardziej komfortowa.
Firestone WINTERHAWK 2 to zimowa opona klasy średniej, która przeznaczona jest dla samochodów osobowych średniej i wyższej klasy wyposażonych w silniki o dużej mocy. W modelu został wykorzystany komputerowo zoptymalizowany wzór bieżnika, dzięki któremu opona zyskuje dużą powierzchnię kontaktu z podłożem. Przekłada się to na krótką drogę hamowania i precyzyjne sterowanie bez względu na pogodę oraz rodzaj nawierzchni. Za sprawą równomiernego rozłożenia nacisków działających na powierzchnię konstrukcji, bieżnik zużywa się jednolicie z każdej strony, a to skutkuje wydłużeniem okresu eksploatacji i poprawą komfortu jazdy.