Oponę wielosezonową VanContact A/S zaprojektowano, by skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni i ograniczyć niebezpieczne zjawisko aquaplaningu.
Bieżnik ma trzy podłużne rowki na obwodzie opony, które pozwalają na sprawne odprowadzanie wody nawet podczas ulewnego deszczu. W warunkach zimowych kształt bieżnika VanContact A/S sprawia, że błoto pośniegowe jest szybko odprowadzane. Jest to możliwe dzięki schodkowym rowkom, które są skuteczniejsze niż rowki proste.
Opona całoroczna Continentala jest także skuteczna podczas suchych warunków. Pozwala na pokonywanie sporych przebiegów bez martwienia się o trwałość opony. Kształt bieżnika sprawia, że opory toczenia zachowane są na dobrym poziomie. Jest to też zasługą specjalnej mieszanki i przekłada się także na oszczędności na stacji benzynowej.
Continental wskazuje na kilka najważniejszych atutów modelu VanContact A/S:
- Lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni
- Ograniczenie zjawiska aquaplaningu (powstawania poduszki wodnej pomiędzy nawierzchnią drogi a oponą, która zmniejsza skuteczność hamowania)
- Uniwersalność - opona pozwala pokonywanie dróg podczas różnych warunków atmosferycznych - od suchych do zaśnieżonych
- Niższe opory toczenia, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo
- Większa trwałość
Opona wielosezonowa VanContact A/S to doskonały wybór do lekkich i średnich samochodów dostawczych, ciężarówek i pickupów. Jej zaletą jest obniżenie kosztów eksploatacyjnych - właściciel samochodu nie musi wymieniać opon dwa razy w roku.
Continental to jeden z największych producentów ogumienia na świecie. Powstał w 1871 roku w niemieckim Hanowerze. W 1904 roku Continental, jako pierwsza firma na świecie, stworzył bieżnikowaną oponę do samochodów osobowych. W 1955 roku firma była pierwszym niemieckim producentem, który rozpoczął wytwarzanie opon bezdętkowych. Obecnie koncern produkuje nie tylko opony, ale także układy hamulcowe, elektronikę samochodową i elastomery techniczne.