Opona Bridgestone Ecopia EP500 to nowość japońskiego koncernu na sezon letni 2014. Ten model to wynik wspólnej pracy Bridgestone i koncernu samochodowego BMW. Niemiecki producent samochodów zgłosił się do Bridgestona z propozycją stworzenia opon do ich rewolucyjnego samochodu elektrycznego BMW i3. Japoński koncern z przyjemnością przyjął tę ciekawą propozycję i wkrótce światło dzienne ujrzały opony Bridgestone Ecopia EP500. Ten model opony mógł powstać dzięki ogromnemu doświadczeniu, wiedzy technologicznej i inżynieryjnej, ale również pasji Bridgestona.
Zadaniem Bridgestona było stworzenie opon, które idealnie dopasowałyby się do idei mobilności formułowanej przez popularny koncern BMW. Konstrukcja tego modelu opony opiera się na technologii „ologic”, która polega na umiejętnym wykorzystaniu synergii zachodzącej pomiędzy dużą średnicą i wąskim bieżnikiem opon. Dzięki niej udało się stworzyć produkt, który charakteryzuje się bardzo dobrą aerodynamiką i niskimi oporami toczenia, zachowując jednocześnie bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni.
Połączenie dużej średnicy z wąskim bieżnikiem to zastosowanie, które niesie ze sobą kilka ważnych osiągów - znacznie redukuje ryzyko odkształceń opony. Zmniejszeniu ulega też tarcie wewnętrzne opon, co zapewnia mniejsze zużycie energii, a więc mniejsze opory toczenia. Osiągi te nie zostały wprowadzone do charakterystyki opony kosztem jej parametrów bezpieczeństwa. Zaawansowana rzeźba bieżnika, zwiększenie styku opony z nawierzchnią i nowoczesna mieszanka powodują, że opona jest gwarancją bardzo dobrej przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni.
Technologia „ologic”, w której została stworzona opona Bridgestone Ecopia EP500 to jeden z kroków przybliżający do ustalonego na poziomie międzynarodowym ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 50% do 2050 roku.
Bridgestone to japoński koncern oponiarski, który jest właścicielem takich marek opon, jak: Firestone czy Dayton. Firma rozpoczęła oficjalną działalność w 1931 roku. Jednak pierwsze sukcesy Bridgestone odnotował jeszcze na rok przed oficjalnym powstaniem. Wyprodukowano wówczas pierwszą oponę. Bridgestone jako pierwszy producent z Japonii pojawił się na światowym rynku oponiarskim. Dzisiaj jest to jeden z największych i najlepiej radzących sobie koncernów na świecie. Firma od wielu lat jest na stałe obecna w sportach motorowych (doskonałym przykładem na ten silny związek może być fakt, że od 2007 do 2010 roku była wyłącznym dostawcą opon do Formuły 1).