Peugeot 208, który zadebiutował na rynku w 2012 roku, jest kolejnym modelem z serii 200, czyli oferowanych przez francuski koncern małych miejskich aut z segmentu B. Za przygotowanie projektu pojazdu odpowiadała Anna Costamagna. W 2015 roku auto przeszło face lifting, a w 2019 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja.
Oryginalne felgi Peugeot 208
Pierwsza odsłona Peugeota 208 była oferowana z felgami w różnych rozmiarach i stylizacjach. Podstawowe wersje wyposażeniowe miały obręcze 15 calowe ze stali. Klienci mogli też zdecydować się na felgi aluminiowe w rozmiarach 15, 16 i 17 cali. Felgi mocowane fabrycznie w autach drugiej generacji mają podobne parametry do wersji pierwszej.
Felgi Peugeot 208 – rozmiar, ET, rozstaw śrub
W danym modelu auta zwykle można instalować obręcze kół w kilku rozmiarach. Należy wziąć pod uwagę dopuszczalne przez producenta średnicę, szerokość, głębokość osadzenia (parametr ET), a także rozstaw śrub.
- Jaka średnica felg do Peugeota 208?
Do pierwszej i drugiej generacji modelu Peugeot 208 pasują felgi o średnicach 15, 16, 17 i 18 cali. Przy wyborze obręczy o większym rozmiarze należy pamiętać o doborze opon z niższym profilem.
- Jaki jest rozstaw śrub do Peugeota 208?
Wszystkie generacje i wersje silnikowe Peugeota 208 mają taką samą liczbę i rozstaw śrub: 4x108.
- Jaka jest szerokość felgi w Peugeot 208?
W Peugeot 208 pierwszej generacji można zamocować felgi o szerokości od 6 do 8 cali. Do drugiej wersji pojazdu pasują obręcze o szerokości od 6,5 cala do 7,5 cala.
- Peugeot 208 – ET felgi
Zakres parametru ET felg do pierwszej wersji Peugeota 208 wynosi od ET 15 do ET 45. W drugiej odsłonie pojazdu można mocować obręcze w zakresie od ET 20 do ET 45 (fabryczne felgi miały ET 30 lub ET 32).