Premiera modelu Hyundai i20 miała miejsce w 2008 roku. To miejski samochód osobowy, którego poszczególne generacje produkowane były w latach:
- I generacja – 2008-2015,
- II generacja – 2014-2020,
- III generacja – od 2020 roku.
W każdej z odsłon oferowana była tylko jedna wersja nadwozia – hatchback. Kierowcy otrzymali za to do wyboru różne mechanizmy skrzyni biegów, a dokładnie manualne, automatyczne oraz DCT. Wszystkie generacje miały jedynie napęd na przednią oś. Zarówno i20 I, jak i i20 II doczekały się też faceliftingów, które wprowadziły zmiany zwłaszcza w przedniej części pojazdów. III generacja wyróżniała się natomiast nowoczesną linią nadwozia i już w momencie wypuszczenia na rynek, mocno różniła się od poprzedniej wersji.
Felgi – Hyundai i20
W samochodzie Hyundai i20, felgi mogą mieć nieco inne parametry, zależnie od generacji. Dlatego przed zakupem nowego kompletu, koniecznie trzeba zapoznać się z wytycznymi podanymi przez producenta, np. w instrukcji auta. Najważniejsze parametry, na które trzeba zwrócić uwagę to średnica, szerokość, rozstaw śrub i ET.
- Średnica felg w Hyundaiu i20
To jeden z najważniejszych parametrów, zarówno kiedy chcesz kupić obręcze stalowe, jak i felgi aluminiowe. Hyundai i20 I generacji może być wyposażony w modele o średnicach 14", 15". 16", 17" oraz 18". W II i III odsłonie auta obowiązują natomiast zakresy 15"-18".
- Hyundai i20 – rozstaw śrub
Oznaczenie rozstawu śrub składa się z dwóch liczb – pierwsza, mniejsza, dotyczy liczby śrub montażowych, natomiast druga określa średnicę okręgu, na którym je rozmieszczono. W autach Hyundai i20 I, II oraz III generacji obowiązuje standard 4x100.
- Szerokość felgi w Hyundaiu i20
Zakresy szerokości felg w Hyundaiu i20 różnią się między sobą zależnie od wersji pojazdu. W autach pierwszej generacji obowiązuje skala 5,5"-7", dla II odsłony 6"-7", a dla trzeciej 6"-7,5".
- Hyundai i20– ET felgi
Stosowane w aucie Hyundai i20 felgi mogą mieć ET w przedziale od ET 35 do ET 50. Dotyczy to I, II oraz III generacji. Parametr ten wyrażany jest w milimetrach i określa jak głęboko w nadkolu osadzona jest obręcz.