Dacia Duster to bardzo popularny SUV produkowany przez rumuńską markę. Premiera tego modelu miała miejsce w roku 2010, a pierwsza generacja produkowana była w Europie przez 7 lat. Przez cały ten czas cieszyła się dużym zainteresowaniem. Dlatego producent zdecydował się na kontynuację modelu i w 2017 z fabryk wyjeżdżać zaczęły Dacie Duster II generacji. Ich wygląd jest zbliżony do poprzednika, jednak został trochę unowocześniony. Jeśli chodzi o wnętrze, to całkowicie zmieniła się deska rozdzielcza z dużym wyświetlaczem dotykowym. Dostępne są zarówno wersje z napędem na przód, jak i na 4 koła. Kierowcy mogą również wybierać spośród różnych mechanizmów skrzyni biegów – 5 i 6-biegowego manualnego i 6-biegowego DCT.
Felgi – Dacia Duster
Oryginalne felgi w Dacii Duster to wersje aluminiowe, o konstrukcji niezabudowanej. Bardzo popularne są wersje w kolorze srebrnym. Jeżeli planujemy zmienić fabryczny komplet na nowy, to dostępnych jest wiele produktów o zróżnicowanym wzornictwie. W każdym przypadku trzeba jednak sprawdzić parametry, takie jak: szerokość, rozstaw śrub, średnica czy ET.
- Dacia Duster – felgi i ich średnica
Felgi do Dacii Duster II generacji mogą mieć średnicę od 16 do 20″. Im większa średnica, tym bardziej widoczne są koła, a samochód mocniej rzuca się w oczy. Jeśli lubisz być w centrum uwagi, to większe modele o wymyślnych wzorach z pewnością przypadną Ci do gustu.
- Dacia Duster – rozstaw śrub
Rozstaw śrub to bardzo ważny parametr, który określa liczbę punktów montażowych oraz średnicę okręgu, na jakim je rozmieszczono. W Dacii Duster II rozstaw wynosi 5x114,3 mm.
- Szerokość felgi w Dusterze
Szerokość jest parametrem, który rośnie razem ze średnicą. Dacia Duster II generacji może mieć założone obręcze o szerokości od 6,5 do 9″.
- Dacia Duster – ET felgi
Jeżeli zależy Ci na tym, aby felga była mocno eksponowana, to koniecznie zwróć uwagę na ET. To parametr oznaczający, jak głęboko felga jest schowana w nadkolu. W Dacii Duster II generacji ma on od 35 do 50 mm.