Audi RS6 to najbardziej sportowa odmiana modelu A6. Premiera pierwszej generacji (C5) miała miejsce w 2002 roku, a produkcja zakończyła się 2 lata później. Kolejne trzy odsłony tego auta powstawały w latach:
- II (C6) – 2008-2010,
- III (C7) – 2013-2018,
- IV (C8) – od 2019 roku.
Samochody z tej serii wyróżniają się silnikami o dużej mocy, mającymi nawet ponad 600 KM. Zależnie od generacji pojazdu, dostępne są dwa typy nadwozia – kombi lub sedan. Do dyspozycji są jedynie automatyczne skrzynie biegów. Mechanizmy miały 6 biegów w dwóch pierwszych generacjach oraz 8 w kolejnych.
Felgi – Audi RS6
Fabryczne felgi w Audi RS6 C5 i pozostałych wersjach pojazdu były aluminiowe. W tym modelu samochodu stosuje się obręcze o dość dużej średnicy, które bardzo dobrze się prezentują. Przed zakupem warto sprawdzić, jakie wymiary dopuszcza producent w przypadku posiadanego przez nas auta. Koniecznie należy też zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi ET, szerokości i rozstawu śrub.
- Audi RS6 – średnica felg
Średnica obręczy zależna jest od generacji pojazdu. W przypadku felg Audi RS6 19-calowe wersje są stosunkowo często spotykane. To maksymalny wymiar dla aut I generacji. W II odsłonie samochodu zakres stosowanych średnic to 18-21”, a w III i IV generacji 20-22”.
- Audi RS6 – rozstaw śrub
Rozstaw śrub w Audi RS6 wynosi 5x112 zarówno dla samochodów I i II, jak i III czy IV generacji. Pierwszy człon oznaczenia określa liczbę otworów na śruby montażowe, natomiast drugi średnicę okręgu, na jakim zostały one rozmieszczone.
- Audi RS6 – felga i jej szerokość
Szerokość felgi w dużej mierze zależna jest od jej średnicy. W Audi RS6 C5 może ona mieć od 8 do 9”, w C6 od 9 do 10”, w C7 od 8 do 10”, a w C8 od 8,5 do 10,5”.
- Audi RS6 – ET felgi
ET zależne jest od generacji pojazdu i wynosi: 19-35 mm (C5), 27-35 mm (C6), 20-35 mm (C7) oraz 19-21 mm (C8). Parametr ten jest decydujący w kwestii głębokości osadzenia felgi w nadkolu.