Testy opony Nokian Tyres Wetproof SUV:
2021
Auto Bild Allrad
215/60 R17
dobra
-
Promobil
235/55 R17
polecana
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Marka Nokian Tyres prezentuje nową odsłonę dobrze znanego już modelu Wetproof, rozszerzoną o wersję 4x4. Letnie opony klasy premium zostały stworzone z myślą o małych i dużych SUV-ach poruszających się po drogach Środkowej Europy. Opony Nokian Wetproof SUV zapewnią najwyższy poziom bezpieczeństwa, dzięki doskonałym parametrom hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Producent gwarantuje pewną i stabilna jazdę nawet na wyboistych nawierzchniach.
Zastosowana w Wetproof SUV technologia aramidowej ściany bocznej Nokian Tyres gwarantuje wyjątkową wytrzymałość. Ekstremalnie trwały materiał wykorzystywany w branży lotniczej i zbrojeniowej, umieszczony na ścianach bocznych sprawia, że opona jest mocniejsza, bardziej odporna na uszkodzenia oraz przecięcia.
Technologia podwójnej strefy bezpieczeństwa, dobrze znana z poprzedniej wersji pojawia się również w Wetproof SUV. Za pewność prowadzenia odpowiedzialna jest strefa stabilności umieszczona na zewnątrz. Z kolei od wewnątrz pojawia się strefa bezpiecznej jazdy po mokrej nawierzchni, która zmniejszy ryzyko aquaplaningu. Nokian Wetproof SUV gwarantuje świetną przyczepność na mokrej nawierzchni (klasa A), co sprawia, że jest to jeden z najlepszych modeli dostępnych na rynku w segmencie opon premium.
Technologia Responsive Lock, dzięki wsparciu podłużnych żeber i zapewnieniu swobodnego odprowadzania wody spod opony poprawia sterowność i zachowanie pojazdu na mokrej jezdni. Elementy samoblokujące się w rowkach przy kontakcie opony z nawierzchnią dociskają się do siebie nawzajem, zwiększając stabilność jazdy na mokrej nawierzchni.
Nokian Tyres to fiński producent kojarzony przede wszystkim z oponami zimowymi, które w 1934 roku skonstruował jako pierwsze na świecie. Marka ma na swoim koncie również stworzenie pierwszej na świecie opony zimowej z wysuwającymi kolcami. Dokonała tego w 2004 roku. Fiński koncern w 2013 roku ustanowił rekord świata w jeździe po lodzie. Kierowca testowy rozpędził się do prędkości 335,713 km/h.