663 szt.
Kup
Klasa premium certyfikowany sprzedawca

Michelin CrossClimate 185/65 R15 92 T XL

Miniatura 1
Miniatura 2
Miniatura 3
certyfikowany sprzedawca
663 szt.
Kup

Dostawa GRATIS

Dostawa 10 dni roboczych

14 dnina zwrot

Testy opony

Zobacz wyniki
Parametry opony
Typ:
Osobowe
Sezon:
Rozmiar:
Indeks prędkości:
T = max 190 km/h
Indeks nośności:
92 = max 630 kg
Inne:
Wzmacniane
Gwarancja:
5 lat od daty zakupu szczegóły
Etykieta UE:
C A 68 dB
szczegóły
Cena katalogowa – cena wyznaczona przez producenta, przed zastosowaniem rabatów, stanowi kalkulację ceny pomiędzy producentem a dystrybutorem. Nie jest to cena sprzedaży dla konsumenta. Cena katalogowa dostępna tylko dla wybranych produktów.
  • Opinie
  • Opis produktu
  • Etykieta UE
  • Gwarancja
  • Certyfikat
Opinie
Opinie

Michelin CrossClimate

4,5 Średnia ważona poszczególnych osiągów
  • 4,6/5 Sucha nawierzchnia
  • 3,9/5 Śnieg i błoto pośniegowe
  • 4,6/5 Mokra nawierzchnia
95%
95% klientów poleca tę oponę
436 ocen
  • 5
    242
  • 4
    173
  • 3
    19
  • 2
    1
  • 1
    1
Więcej statystyk Mniej statystyk

Zbieramy informacje o tej oponie od
3342 dni

W tym czasie zebraliśmy aż
436 opinii

Nasi klienci przejechali na tej oponie 4010000 km

Dominujący styl jazdy

umiarkowany

  • Wyniki : 436 z 436 opinii

    185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Zdecydowałem się na CrossClimate, ponieważ akurat skończyły mi się dwa komplety fabrycznych opon. Postanowiłem zaryzykować, do zakupu przekonała mnie zimowa homologacja 3PMSF, żadna opona letnia do tej pory jej nie otrzymała. Jej funkcjonalność idealnie wpasowuje się w moje potrzeby (jazda tylko po mieście przez cały rok bez konieczności wymiany opon). Jestem bardzo ciekaw jak będzie zachowywać się zimą, patrząc jednak na relację K. Hołowczyca z testów we Francji i mając pełne zaufanie do Michelin jestem spokojny,że zimą będę również zadowolony. Opony sprawują się lepiej niż oryginalnie wyposażone Hankooki, spalanie w mieście 7,4l/100, wyczuwalna różnica w hamowaniu oraz komforcie jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Po prostu opona na każdą pogodę! Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Hyundai i30 CW I 1.6 CRDi (FD)

    Ocena łączna:

    4,8

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    91 57

    Jarosław Kardynał

    ponad 2 lata temu
  • 185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Przejechały ponad sto pięćdziesiąt tysięcy od końca kwietnia 2017 do połowy września 2018 i trafiają na tylną oś. Na przód zamówiłem takie same tylko nowe. Niespodziewany śnieg wiosną w Karkonoszach, oberwanie chmury na A1 w okolicach Warlubia czy na A4 w okolicach Góry Św Anny aquaplaning wystarczyło zdjąć nogę z gazu, hamowanie w upałach wszystko bez problemu. Nawierzchnia w skrócie - samochód służbowy jak terenowy, asfalt, beton, szutr, poniemiecka kostka brukowa, ucieczki na wysokie krawężniki - felgi do prostowania. Opony bez zarzutu. Trzymają ciśnienie (pewnie to też kwestia wentyli, felg i montażu) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    powyżej 15000km
    Styl jazdy:
    dynamiczny
    Samochód:
    Dacia Dokker Kombivan I 1.5 dCi (55kW)

    Ocena łączna:

    4,8

    Sucha nawierzchnia 5/5

    Mokra nawierzchnia 5/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 5/5

    Czy opinia jest pomocna?

    0 1

    ZbyhM

    ponad 2 lata temu
  • 185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony kupione w rozmiarze 185/65 R15 do auta, które porusza się w zasadzie wyłącznie po mieście. Z uwagi na praktycznie brak zim nie widzę potrzeby użytkowania i trzymania dwóch kompletów opon stąd wybór. Tanie nie są, ale i tak jest to trochę taniej niż kupić i utrzymywać dwa komplety opon do auta które robi w porywach 10 tys km rocznie. I tu jak najbardziej się nadają. Auto prowadzi się stabilnie, nie hałasują. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni jest w porządku. Zakupione pół roku temu i jeżdżone w zakresie temperatur +20 do -15. W ciepłe dni auto nie pływa, zachowuje się tak samo jak w mrozy. Opony jako nowe mają 8 mm bieżnika. Po przebiegu około 6000 km jest to niespełna 0,5 mm mniej na obu osiach więc powinny wystarczyć na długo, nawet jeśli lato będzie bardzo upalne. W samym spalaniu auta różnic nie zauważyłem. Jedyne co mnie boli to, że subiektywnie na śniegu, błocie pośniegowym radzi sobie gorzej od Dębicy Frigo 2 (tak wiem testy na YT strasznie ją zachwalają, ale ja wiem swoje) z której się przesiadłem, a umówmy się była to zimówka 2 letnia, prawie z pełnym bieżnikiem i nie jest to na pewno opona premium (kosztuje nieco ponad 1/2 ceny Michelin Crossclimate). Wybrałbym je jednak ponownie, bo wolę zużyć relatywnie dużo jednej opony w ciągu powiedzmy 5 lat i wymienić znów na nową niż wyrzucać dwa komplety opon prawie z pełnym bieżnikiem z powodu starości gumy, albo co gorsza starać się jeździć na wiekowych oponach.... Więc jeśli robisz do 10 tys rocznie i to w ruchu miejskim jak najbardziej polecam. Jeśli mieszkasz w górach, albo robisz większe przebiegi tylko 2 komplety gum i tak własnie zostanie w moim drugim aucie. Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Nie polecam tej opony

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Nissan Almera Hatchback II 1.5

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    6 1

    Przemek

    ponad 2 lata temu
  • 185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Opony przejechały już około 1 tysiąca kilometrów po trasie i kilkaset po mieście. Podsumowując jestem zadowolony. Porównanie w praktyce do poprzednich opon (Dunlop Winter Sport 3D i Michelin Energy Saver. Od zimowych zdecydowanie cichsze, od letnich też (ale należy pamiętać, że tamte to było opony około 6 letnie). Prowadzą się bardzo dobrze, nie mam zastrzeżeń. Nie są gorsze od tych co miałem, a nie nie ma problemu ze zmianą. Możliwe, że Dunlopy byłyby trochę lepsze na śniegu, ale w zimie bardzo rzadko jeżdżę w takich warunkach (w praktyce kilka dni lub wcale). Na pewno będą lepsze w okresie przejściowym. Przebiegi rozkładają mi się dość równo w ciągu roku, także nawet jeżeli byłyby momenty, że inne opony byłyby może i lepsze, to średnio w roku wierzę, że CrossClimate są dużo lepsze. No i brak konieczności zmiany, okresowe wyważenie może zrobić kiedykolwiek, poza szczytem zmian opon ;) Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    5000 - 10000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Citroen Xsara Picasso Van I 1.6 16V

    Ocena łączna:

    4,2

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 4/5

    Czy opinia jest pomocna?

    11 1

    Anonim

    ponad 2 lata temu
  • 185/65 R15

    Opinia
    potwierdzona zakupem

    Oceniam nowość, oponę która jest na rynku od wiosny 2015 roku. Przejechałem na niej prawie 5000 tys. km w warunkach miejskich i poza miejskich (50/50), w różnych warunkach atmosferycznych - upalne lato, ulewne deszcze (tak, że woda stała na autostradzie). Opony dobrze trzymają się drogi. Samochód prowadzi się pewnie. Na moc 108 KM i start w Picasso nie zrywają się od podłoża. Bardzo dobrze odbierają wodę i przy ostrym hamowaniu w wodzie z 70 km/h (sporo jej było podczas ulewy) dały radę. Auto nie drgnęło. Jechało prosto, żadnych problemów. Co do oceny "3" zachowania na śniegu i błocie pośniegowym to nie mogę nic napisać - bo zimy jeszcze nie było. Opony oceniam bardzo dobrze. Zakupu nie żałuję. Zawsze jeździłem na letnich i zimowych klasy premium, a o Michelinach jako takich miałem słabe zdanie (głównie głośność) - te opony są warte swojej ceny i godne polecenia! Czytaj więcej Zwiń

    Podsumowanie: Polecam tę oponę

    Przejechany dystans:
    2000 - 5000km
    Styl jazdy:
    umiarkowany
    Samochód:
    Citroen Xsara Picasso Van I 1.6 16V

    Ocena łączna:

    4,0

    Sucha nawierzchnia 4/5

    Mokra nawierzchnia 4/5

    Śnieg i błoto pośniegowe 3/5

    Czy opinia jest pomocna?

    7 6

    Maciej

    ponad 2 lata temu
Opis produktu
Opis produktu

Michelin CrossClimate

Testy opony Michelin CrossClimate:

Test

Rozmiar

Nota

Miejsce

2017
AUTO Straßenverkehr 215/60 R17 zadowalająca 2

Test

Rozmiar

Nota

Miejsce

2016
Auto Bild Allrad 215/55 R16 polecana 2
ACE 205/55 R16 polecana 3
Auto Zeitung 205/55 R16 szczególnie polecana -
Gute Fahrt 205/55 R16 dobra 2
ADAC 195/65 R15 zadowalająca 1

Test

Rozmiar

Nota

Miejsce

2015
Auto Bild 195/65 R15 polecana 2
Skala not: najwyższa najniższa

Michelin CrossClimat został stworzony z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Właśnie innowacyjne zabiegi spowodowały, że model może się pochwalić najwyższą klasą „A” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w systemie etykietowania opon. Opona uzyskiwała taką klasę, gdy badano ją według kryteriów opon letnich, jak i wg kryteriów stawianych oponom zimowym. Co więcej, opona uzyskuje też najlepszą ocenę w kategorii hałasu w systemie etykietowania opon.

Przykładowe różnice między Michelin CrossClimate, a innymi modelami:

- 5 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do standardowej opony całorocznej (w temperaturze 14°C),

- 7 m krótsza droga hamowania na suchym w porównaniu do zimówki (w temperaturze 14°C),

- 3 m krótsza droga hamowania na mokrym od opony letniej (w temperaturze 6°C).



michelin-crossclimate


Bardzo dobre osiągi opon niezależnie od pory roku to zasługa nowoczesnego bieżnika opony. Jednym z jego najbardziej charakterystycznych elementów są lamele 3D. Sposób ich ułożenia zaczerpnięto z opon letnich, ale geometria pochodzi z bieżnika opon zimowych. Dzięki tej podwójnej charakterystyce lamele zmieniają szerokość w zależności od warunków panujących na drodze. To sprawia, że opona idealnie wgryza się w podłoże, zapewnia świetną trakcję i trzymanie w zakrętach. Wszystko to niezależnie od warunków (również na śliskiej nawierzchni). Bardzo ważnym elementem Michelin CrossClimate są klocki barkowe o ściętych krawędziach. To one dbają o duży kontakt z nawierzchnią, a więc o krótką drogę hamowania zarówno latem, jak i zimą.


Wykonanie opony z elastycznej mieszanki również poprawiło jej zachowanie na suchej, mokrej i pokrytej śniegiem drodze. Co więcej, takie rozwiązanie powoduje, że opona ma niższe opory toczenia, a więc pozwala oszczędzać paliwo. Krzemionka w tworzywie opony redukuje emisję ciepła.

Opona produkowana jest tylko w 4 fabrykach w Europie (dwie zlokalizowane są w Hiszpanii i dwie w Niemczech).





Michelin to jeden z największych na rynku producentów opon. Firma została założona w 1889 roku we Francji. Do koncernu należą takie marki opon, jak: Kleber, Kormoran czy BFGoodrich. Oferta marki Michelin zaliczana jest do najwyższej klasy produktów.

Michelin Manufacturer of the year

Dane techniczne

Opona całoroczna Michelin CrossClimate zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.

Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 185/65 R15. Opona jest także dostępna w rozmiarach od 15 do 18 cali.

Opona dodatkowo:

  • posiada wzmocnioną konstrukcję (jest bardziej odporna na obciążenia niż standardowy model).

Opona posiada następujące klasy na etykiecie:

C

Klasa C - efektywność paliwowa

A

Klasa A - hamowanie na mokrej nawierzchni

68

68 - hałas zewnętrzny

Jest to opona z indeksami:

Indeks prędkości T - Maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h.

Indeks nośności 92 - Maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 630 kg.

Prezentacja opony

Kopiowanie treści surowo wzbronione.

Zobacz konsekwencje prawne
Warianty
Etykieta UE
Etykieta UE
Gwarancja
Gwarancja

Gwarancja na opony Michelin CrossClimate

Pełna treść gwarancji
  • gwarancja obejmuje użytkowanie opon przez 5 lat od daty zakupu lub do momentu całkowitego zużycia,
  • gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne,
  • jeśli w momencie uznanej reklamacji stopień zużycia opony nie przekracza 20% to opona zostanie wymieniona na nową,
  • w przypadku uznanej reklamacji opony o większym zużyciu, wysokość rekompensaty jest zależna od stopnia zużycia reklamowanej opony.
Certyfikat
Certyfikat

Jesteśmy certyfikowanym sprzedawcą opon marki Michelin

Certyfikat Michelin
  • Darmowa
    dostawa w 24h
    Nowoczesne centrum logistyczne
    pozwala nam wysłać
    40 000 opon dziennie.

  • Dostawa
    z montażem
    Twoje opony lub felgi dostarczamy do
    wybranego przez Ciebie serwisu
    wymiany.

  • Największy sklep
    w Polsce
    Wszystkie nasze produkty
    doręczamy bezpłatnie na terenie
    całego kraju.

Dostawa z montażem

  • 1
    Kup opony i wybierz dostawę
    z montażem
  • 2
    Zarezerwuj terminmontażu po złożeniu
    zamówienia
  • 3
    Zamontuj oponyw wybranym serwisie! Do wyboru aż 1041 serwisów!