Opona spełnia wymagania Unii Europejskiej dotyczące opon zimowych
Posiada symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Flake), który jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danego modelu pod kątem przyczepności na śniegu.
Testy opony Dunlop SP Winter Response 2:
2021
ÖAMTC
195/65 R15
szczególnie polecana
1
TCS
195/65 R15
szczególnie polecana
1
ADAC
195/65 R15
dobra
1
2019
ÖAMTC
185/65 R15
szczególnie polecana
1
TCS
185/65 R15
szczególnie polecana
1
ADAC
185/65 R15
dobra
1
2018
ÖAMTC
175/65 R14
szczególnie polecana
2
TCS
175/65 R14
szczególnie polecana
2
ADAC
175/65 R14
dobra
2
ACE/GTÜ
185/65 R15
polecana
-
ACE/ARBÖ/GTÜ
165/65 R15
polecana
-
2017
ÖAMTC
195/65 R15
polecana
-
TCS
195/65 R15
polecana
-
ADAC
195/65 R15
zadowalająca
-
Auto Zeitung
195/65 R15
zadowalająca
-
2016
TCS
185/65 R15
polecana
-
ADAC
185/65 R15
zadowalająca
-
2015
ADAC
165/70 R14
dobra
3
Auto Zeitung
185/65 R15
szczególnie polecana
-
Auto Bild
185/60 R15
polecana
-
2014
ADAC
175/65 R14
dobra
2
2013
ACE/GTÜ
185/60 R15
szczególnie polecana
2
ADAC
185/60 R15
dobra
2
Skala not:
najwyższa
najniższa
Opona Dunlop SP Winter Response 2 to produkt klasy premium zapewniający doskonałe hamowanie i prowadzenie w każdych warunkach, które można spotkać na drogach zimą. Przeznaczona jest do samochodów osobowych.
Ten model cechuje się świetną przyczepnością nawet w trakcie pokonywania zakrętów na śniegu. Na tym samym typie nawierzchni opona charakteryzuje się też naprawdę pewnym hamowaniem. Dobre prowadzenie podczas deszczu i odwilży to również jedna z największych zalet tej opony.
Oprócz wysokich parametrów bezpieczeństwa konstruktorzy zadbali też o to, by opona charakteryzowała się niskimi oporami toczenia, co pozwoli Ci zaoszczędzić znaczną ilość paliwa przez cały okres eksploatacji i ograniczyć emisję szkodliwych substancji do środowiska.
Za doskonałe osiągi odpowiada przede wszystkim kierunkowa rzeźba bieżnika. Krótka droga hamowania zimą to zasługa odwróconych centralnych bloków bieżnika, które łapią, a następnie przytrzymują śnieg, by powiększyć powierzchnię styku opony z drogą, a w konsekwencji zapewnić świetną przyczepność zarówno podczas hamowania, jak i przyspieszania w zimowych warunkach.
Opona bardzo dobrze radzi sobie na mokrej nawierzchni, ponieważ została wyposażona w dużą liczbę rowków, które odprowadzają wodę i błoto na zewnątrz opony oraz w wgryzające się w śnieg krawędzie, które zapewniają odpowiednią trakcję na pokrytej śniegiem lub oblodzonej nawierzchni. Opona charakteryzuje się niskimi oporami toczenia, ponieważ opiera się na konstrukcji ograniczającej deformacje karkasu.
Gdyby nie opracowana w 1888 roku opona pneumatyczna przez Johna B. Dunlopa dzisiaj rynek opon nie wyglądałby tak samo. Ten wynalazek otworzył przed założycielem marki Dunlop drzwi do przemysłu oponiarskiego. Już rok po tym wydarzeniu opona pneumatyczna Dunlop miała na swoim koncie pierwsze zwycięstwo w wyścigu rowerowym. Kolejne lata (i tak aż do dzisiaj) obfitowały w inne, spektakularne sukcesy. Współcześnie Dunlop to jeden z największych producentów opon na świecie, którego właścicielem jest Goodyear.
Dane techniczne
Opona zimowa Dunlop SP Winter Response 2 zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 175/70 R14.
Opona jest także dostępna w rozmiarach od 14 do 16 cali.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie:
D
Klasa D - efektywność paliwowa
C
Klasa C - hamowanie na mokrej nawierzchni
B
Klasa B - hałas zewnętrzny
Jest to opona z indeksami:
Indeks prędkości T
- Maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h.
Indeks nośności 84 -
Maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 500 kg.