Testy opony Dunlop SP Sport Bluresponse:
2024
Auto Bild
205/55 R16
dobra
-
2023
ÖAMTC
205/55 R16
polecana
-
TCS
205/55 R16
polecana
-
ADAC
205/55 R16
zadowalająca
-
2022
TCS
215/60 R16
szczególnie polecana
-
ÖAMTC
215/60 R16
szczególnie polecana
-
ÖAMTC
185/65 R15
szczególnie polecana
-
TCS
185/65 R15
szczególnie polecana
-
ADAC
215/60 R16
dobra
-
ADAC
185/65 R15
dobra
-
2021
Auto Bild
205/55 R16
zadowalająca
-
2019
ACE/GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
2
2018
Gute Fahrt
205/55 R16
dobra
-
Auto Bild
195/65 R15
zadowalająca
-
2017
ÖAMTC
195/65 R15
polecana
-
TCS
195/65 R15
polecana
-
ADAC
195/65 R15
zadowalająca
-
2016
TCS
185/65 R15
szczególnie polecana
3
ADAC
185/65 R15
dobra
3
ADAC
205/55 R16
dobra
-
2015
ACE/GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
2
ADAC
185/60 R14
dobra
-
Auto Bild Allrad
215/65 R16
polecana
-
Auto, Motor und Sport
225/50 R17
polecana
2
ADAC
205/55 R16
dobra
-
AUTO Straßenverkehr
225/50 R17
polecana
2
2014
ADAC
195/65 R15
dobra
2
2013
Auto, Motor und Sport
205/55 R16
szczególnie polecana
1
Auto Zeitung
215/55 R16
Zwycięzca testu
1
AUTO Straßenverkehr
205/55 R16
bardzo dobry
1
ADAC
185/60 R15
dobra
3
ACE
195/65 R15
polecana
1
Gute Fahrt
205/55 R16
dobra
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Dlaczego oponę Dunlop SP Sport Bluresponse określa się jako "przyczepność bez kompromisów"?
Asymetryczna rzeźba bieżnika: wszyscy specjaliści w branży zgodnie twierdzą, że tylko ten wzór bieżnika charakteryzuje się tak dużą wytrzymałością i wszechstronnymi osiągami, a więc tym czego potrzebuje każdy kierowca dynamicznego auta. Ciągłe żebro bieżnika sprawia, że jazda jest stabilna i precyzyjna. Rowki wzdłużne i poprzeczne dbają o przyczepność. Efekt? Możesz czuć się pewnie w jeździe na wprost, ale i w zakrętach. Również w czasie deszczu.
Wielokątowość bieżnika: zastosowanie różnych kątów w rozmieszczeniu wszystkich elementów bieżnika zmniejsza ciśnienie, a więc daje lepszą kontrolę nad autem i lepsze wyczucie drogi.
Nowoczesne klocki bieżnika: ich specjalne dostosowanie do dynamicznej jazdy w połączeniu z dodatkowym usztywnieniem bloków zwiększa kontakt opony z drogą podczas hamowania, stąd tak krótka droga hamowania opony na mokrym i suchym.
Aerodynamiczny kształt + tworzywo: starannie dopracowany aerodynamiczny kształt i tworzywo opony skutecznie redukują ciepło wytwarzane w czasie pracy opony. To ich współpraca pozwoliła zwiększyć o 30% oszczędności paliwa.
Większa o 4-8% powierzchnia styku z drogą: kolejny element regularnie dbający o większą stabilność, precyzyjne manewry, lepszą przyczepność, ale i mniejsze ścieranie bieżnika.
Zamknięte rowki w barkach opony: tłumią hałas powstający w czasie pracy opony i hałas z zewnątrz. Możesz cieszyć się komfortową jazdą.
Bezszwowa opaska nylonowa: dzięki niej wyeliminowano ryzyko odkształceń opony przy wysokich prędkościach. Dodatkowo zapewnia powolne i równomierne zużycie.
Marka Dunlop jest częścią jednego z największych koncernów oponiarskich na świecie - Goodyear. Firma jest obecna w wielu gałęziach motoryzacji i sportach takich jak: rajdy, wyścigi torowe i motocyklowe. W trakcie 120 lat istnienia Dunlop osiągnął wiele doskonałych wyników w motosportach, w tym 34 zwycięstwa w słynnym wyścigu 24h Le Mans. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska Johna Dunlopa - wynalazcy opony pneumatycznej. Marka specjalizuje się w produkcji opon wysokiej klasy z segmentu HP i UHP.
Dane techniczne
Opona letnia Dunlop SP Sport Bluresponse zaliczana jest do klasy premium, czyli charakteryzuje się nowoczesną technologią i maksymalnymi osiągami.
Oglądasz właśnie oponę w rozmiarze 205/55 R16.
Opona jest także dostępna w rozmiarach od 14 do 17 cali.
Opona posiada następujące klasy na etykiecie:
B
Klasa B - efektywność paliwowa
C
Klasa C - hamowanie na mokrej nawierzchni
B
Klasa B - hałas zewnętrzny
Jest to opona z indeksami:
Indeks prędkości V
- Maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h.
Indeks nośności 91 -
Maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać ta opona wynosi 615 kg.