Współczesna motoryzacja oferuje zarówno kierowcy, jak i pasażerom niezwykły komfort jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podróży. Jednym z elementów, który do tego się przyczynia, jest system czujników ciśnienia opon TPMS. BMW, będące jednym z wiodących producentów samochodów na Starym Kontynencie, również chętnie stosuje go w swojej gamie modelowej.  

Jako marka premium, BMW stawia na jakość montowanych podzespołów. Dlatego wybierając dedykowane sensory, mamy gwarancję ich długiej i niezawodnej pracy. Aby jednak mogły w pełni sprawować swoją funkcję, przy każdej wymianie opon należy je ponownie skalibrować.

Czujnik ciśnienia BMW – zasada działania

Sensory aktywnego systemu TMPS w BMW umieszczane są w oponie przy zaworze powietrza. Jednocześnie pełnią one rolę wentyla. Ich zadaniem jest pomiar ciśnienia oraz temperatury ogumienia, a zebrane dane przesyłane są drogą radiową do komputera pokładowego. 

W sytuacji, gdy parametry spadną poniżej zalecanych wartości, system wyświetla ostrzeżenie. Kontrolka ciśnienia w oponach w BMW jest koloru pomarańczowego i ma kształt przekroju opony z umieszczonym w środku wykrzyknikiem. Natomiast pojawienie się czerwonej ikonki oznacza, że doszło do nagłej utraty ciśnienia, najprawdopodobniej powodowane przebiciem gumy.  

Jak skasować błąd ciśnienia opon w BMW? 

Po dopompowaniu opon do wartości zalecanych przez producenta pojazdu należy skasować błąd ciśnienia w oponach. W BMW proces ten jest bardzo prosty: należy włączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika. Następnie w menu komputera pokładowego wybrać opcję „Mój pojazd” lub „Status pojazdu”, a potem „Ciśnienie w oponach”.  W tej sekcji znajduje się opcja „Resetuj ciśnienie w oponach”. Po jej potwierdzeniu rozpocznie się automatyczna kalibracja czujników. Po zakończeniu tego procesu można swobodnie jazdę. Jeżeli jednak mimo prawidłowego ciśnienia w oponach oraz przeprowadzenia resetu kontrolka nadal się pojawia, należy odwiedzić serwis w celu zidentyfikowania przyczyny problemu. 

Kierowca nie ma natomiast możliwości wyłączenia czujników ciśnienia w oponach. BMW, kierując się względami bezpieczeństwa, nie przewidział możliwości całkowitej dezaktywacji tego systemu.