Opony run flat

Opony
Run Flat

Na koniec świata i 80 km dalej

Najpopularniejsze modele opon Run Flat

Pirelli SottoZero Serie 3
4,6

1367 opinii

Od 472 szt.
Bridgestone Blizzak LM005 DriveGuard
4,7

219 opinii

Od 509 szt.
Continental WinterContact TS 860 S
4,6

195 opinii

Od 489 szt.

Czym są opony Run Flat?

Opona Run Flat umożliwia kontynuowanie jazdy po jej przebiciu. Za sprawą swojej konstrukcji pozwala w takiej sytuacji na bezpieczne przejechanie 80 km z prędkością do 80 km/h.

Opony Run Flat zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Po ich przebiciu nie ma ryzyka utraty panowania nad samochodem przy jeździe z dużą prędkością. Dlatego też modele tego typu są najczęściej montowane w pojazdach wyższej klasy, dysponujących dużą mocą silnika.

Opony typu Run Flat

Ze względu na swoją wyjątkową konstrukcję, opony Run Flat są nieco droższe od standardowych modeli i zapewniają mniejszy komfort jazdy – są sztywniejsze, przez co słabiej tłumią nierówności. Wyższa masa opony wpływa również na wzrost oporów toczenia, a tym samym zwiększenie zużycia paliwa. Mimo tych wad, opony Run Flat są zalecane do wielu samochodów z uwagi na znaczącą poprawę bezpieczeństwa zarówno w przypadku awarii podczas jazdy, jak i już po jej wystąpieniu (brak konieczności natychmiastowej zmiany przebitego koła).

System Run Flat

Stosowanie opon Run Flat wymaga sprawnych czujników ciśnienia w kołach.

Samochód musi również zostać do nich odpowiednio dostosowany: posiadać specjalne zawieszenie i odpowiednio zestrojone systemy elektroniczne (np. ABS, ESP).

Montaż opon Run Flat może odbyć się wyłącznie w profesjonalnych zakładach wulkanizacyjnych, posiadających odpowiedni sprzęt.

System Run Flat

Producenci posiadają własne rozwiązania, pozwalające na zakwalifikowanie ich do technologii Run Flat. Można je podzielić na trzy podstawowe grupy: wzmocniona konstrukcja, samouszczelniające oraz pierścień nośny. Mimo różnic idea opon Run Flat jest jedna – umożliwiają one bezpieczne przejechanie sporej odległości po przebiciu ogumienia.

O wzmocnionej konstrukcji
Bridgestone
RFT (Run-Flat)
Bridgestone
Driveguard
Firestone
RFT (Run-Flat)
Continental
SSR (Self Supporting Runflat)
Falken
FEXM (Falken Extended Mobility)
Falken
RFT (Run-Flat)
Goodyear
ROF (RunOnFlat)
Dunlop
DSST (Dunlop Self-Supporting Technology)
Dunlop
RunOnFlat (RunOnFlat)
Hankook
HRS (Hankook Runflat System)
Michelin
ZP (Zero Pressure)
Nokian
RFT (Run Flat Technology)
Pirelli
Run Flat (Run Flat)
Yokohama
Z.P.S (Zero Pressure System)
Kumho
XRP (Extended Run Flat Performance)
Samouszczelniające
Continental
ContiSeal
Goodyear
SealTech
Michelin
SelfSeal
Pirelli
SealInside
Pierścień nośny
Michelin
PAX
Bridgestone
BSR (Bridgestone Support Ring)
Continental
CSR (ContiSupportRing)

Opinie naszych klientów o oponach Run Flat:

  • Artur 4,8

    Michelin ALPIN 5

    Bardzo dobra trakcja, zarówno na mokrym, jak i na śniegu. Na suchym zachowanie znacznie gorsze niż Dunlop SP Winter Sport 3D i 4D (jeździłem na jednych i drugich). Pierwsze wrażenie - opony bardzo miękkie jak na RunFlaty i komfortowe. Opony nie mają sztywnych ścianek do jazdy bez powietrza, takie jak Dunlop, i są o wiele lżejsze/miększe/komfortowe. Opona RunFlat certyfikowana dla BMW, ale w przypadku przebicia... dojedź i wyrzuć. Dlatego Michelin nazwał opony nie ROF - RunOnFlat (jedź na kapciu), a ZP - ZeroPresure (możesz jechać z zerowym ciśnieniem). Polecam tę kwestię użytkownikom BMW, bo ja po zakupie opon nabyłem kompresor z zestawem ratunkowym :-( Więcej >
  • Adrian 5,0

    Hankook Winter i*cept evo2 W320B

    Jestem miło zaskoczony tymi oponami. Każdy kto posiada napęd na tył wie, że niewielka górka pokryta śniegiem może być nie do pokonania. Natomiast po zmianie opon oraz corocznym wyjeździe we Włoskie góry nie miałem żadnego problemu z podjazdami, które na poprzednich oponach były nie do pokonania. Natomiast cena o połowę niższa niż za poprzednie. Więcej >
  • Grzegorz 4,4

    Bridgestone Blizzak LM005 DriveGuard

    Bridgestone Blizzak LM005 w Renault Clio sprawdzają się całkiem sprawnie. Na suchej nawierzchni bardzo dobre zachowanie. Na mokrej również, aczkolwiek praw fizyki nie łamią i są granice przyczepności tak przy ruszaniu ostrym, jak i na ostrym zakręcie. Na błocie pośniegowym - znośne. Na oszronionej jezdni bądź na ubitym śniegu wrażenie mam takie, że zbyt chętnie się ślizgają i nie dają kontroli podczas hamowania; auto jest szybko podsterowne. Na gładkim asfalcie są cichutkie i przyjemnie jadą. Na słabej jakości asfalcie, na łatach są bardzo głośne, generując nieznośny huk wewnątrz auta. Mimo wzmocnienia boków nie są zbyt twarde do Clio (ok. 1,4 t). Ważne: Na koleinach w asfalcie Więcej > odczuwalne ściąganie w lewo lub prawo, nie spotykane przeze mnie na innych oponach. Ale to bardziej wrażenie odczuwalne tylko przez kierowcę i leciutki uciąg na kierownicy, niż coś szczególnie drażniącego.
  • bingo 4,1

    Dunlop SP WINTER SPORT 3D

    Opony te gwarantują bardzo dobrą przyczepność zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Byłem zaskoczony że na suchym lepiej się trzymają nawierzchni niż moje letnie opony (Bridgestone Potenza RUN FLAT). Polecam te opony, wiadomo że na śniegu/lodzie trzeba uważać z napędem na tył, nic nie zagwarantuje jazdy jak po szynach ale te opony bardzo fajnie sobie radzą w trudnych warunkach. Może Cena mogłaby być niższa ale warto zainwestować w bezpieczne opony. Wcześniej jezdzilem na 16 calowych kołach z oponami Dunlop Winter Sport M3 I według mnie były gorsze. Teraz mam koła zimowe 17 calowe i nie zauważyłem spadku komfortu. Różnica w spalaniu w porównaniu z letnimi oponami niezauważalna (max Więcej > 10% więcej). Z czystym sumieniem polecam.

Szybka wymiana opon? Z nami to proste

Zamów opony przez telefon lub Internet. Zrób to samodzielnie lub z pomocą naszego eksperta.

Wybierz adres dostawy lub najbliższy serwis montażu. Do wyboru masz 1201 warsztatów w całym kraju.

Odbierz opony od kuriera lub zamontuj w wybranym serwisie w dogodnym dla Ciebie terminie.