Opony motocyklowe
96 opon w rozmiarze >
Poniższe opony mają dłuższy czas realizacji zamówienia
Opony do motocykli klasycznych muszą nie tylko oferować odpowiednie parametry, właściwe do użytku w tych wymagających pojazdach, ale również dobrze się prezentować. Oldtimery to prawdziwe dwukołowe dzieła techniki, które przyciągają uwagę nie tylko dźwiękiem silnika, ale i wizualnymi atutami. Dlatego tak ważne jest, aby zastosowane w nich ogumienie dobrze pasowało do całości.
Opony do starszych motocykli, a więc pojazdów nierzadko pozostających w użyciu od lat 60. lub 70., muszą spełniać określone warunki. Pierwszy z nich dotyczy estetyki. Modele dedykowane do klasyków często wyróżniają się białymi pasami lub całymi ścianami bocznymi w tym kolorze (whitewhall). Ta stylistyka retro idealnie komponuje się z oldtimerami, podkreślając piękno i wyjątkowość tych maszyn. Co ciekawe, chociaż dzisiaj tego typu ogumienie kojarzy się z elegancją oraz luksusem, na początku jego istnienia było zupełnie odwrotnie.
Nawiązujący do minionej epoki sznyt to jednak nie wszystko, ważne są także warunki techniczne. Kilkadziesiąt lat temu przy produkcji motocykli wykorzystywano nieco inne rozwiązania niż te, które są popularne dzisiaj. Opony dętkowe i diagonalnie ułożony kord to przykłady kiedyś powszechnie stosowanych technologii, które obecnie mają poważną konkurencję na rynku. Przekłada się to na mniejszy popyt, a to z kolei sprawia, że ogumienie do klasyków produkuje się w mniejszych nakładach, przez co jego dostępność jest często ograniczona.