Testy opony Nokian Tyres Wetproof:
2023
ÖAMTC
205/55 R16
szczególnie polecana
-
TCS
205/55 R16
szczególnie polecana
-
ADAC
205/55 R16
dobra
-
2022
TCS
215/60 R16
polecana
-
ÖAMTC
215/60 R16
polecana
-
ADAC
215/60 R16
zadowalająca
-
2021
ACE/GTÜ
225/45 R17
szczególnie polecana
2
Auto, Motor und Sport
195/55 R16
bardzo dobra
3
ÖAMTC
205/55 R16
polecana
-
TCS
205/55 R16
polecana
-
ADAC
205/55 R16
zadowalająca
-
Auto Bild
205/55 R16
zadowalająca
-
2020
Gute Fahrt
215/50 R18
dobra
-
2019
ACE/GTÜ
205/55 R16
szczególnie polecana
1
Auto, Motor und Sport
215/55 R17
polecana
1
Auto Bild
225/45 R17
dobra
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Bezpieczeństwo jest dla kierowców najważniejsze. Wiedzą o tym twórcy letniej opony klasy premium Nokian Wetproof i dlatego w modelu tym zastosowali podwójną strefę bezpieczeństwa. Zapewnia ona świetne rezultaty zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Efekt ten udało się uzyskać dzięki asymetrycznemu wzorowi bieżnika. Ma on dwa zadania: poprawić trakcję i przyczepność na obu rodzajach nawierzchni oraz zwiększyć wytrzymałość i trwałość opony.
Po zewnętrznej stronie opony umieszczona jest strefa stabilizacyjna. Ułatwia ona manewrowanie samochodem. Wewnątrz zlokalizowana jest strefa bezpiecznej jazdy. Dzięki niej przyczepność na mokrej nawierzchni jest lepsza, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Za poprawienie sterowności podczas takich warunków odpowiadają rowki samoblokujące. Wsparcie żebra podłużnego sprawia, że woda może swobodnie odpływać z powierzchni opony (technologia Nokian Tyres Coanda). W trakcie kontaktu opony z nawierzchnią rowki żeber dociskają się wzajemnie, co przekłada się na zwiększenie stabilności jazdy podczas w deszczu. Większe bezpieczeństwo podczas jazdy w takich warunkach gwarantuje także technologia Aqua Hybrid. Ta mieszanka gumowa zapewnia nie tylko lepszą przyczepność, ale i niższe zużycie paliwa.
Design cichych rowków to technologia, dzięki której hałas opon jest mniej uciążliwy. Struktura powierzchni bieżnika przypomina piłeczkę golfową, co zmienia przepływ powietrza. Na mniejszy hałas wpływ ma także specjalna strefa na ścianie bocznej (technologia cichych ścian bocznych). Właściwe zaprojektowanie tego elementu sprawia, że wibracje i hałas powstające podczas jazdy są mniejsze. To z kolei pozwoliło na wyeliminowanie nieprzyjemnego huczenia. Innym efektem, zastosowania tej technologii, jest zmniejszenie oporów toczenia i ograniczenie zużycia opony.
Marka Nokian Tyres powstała w 1988 roku w fińskim mieście Nokia. Tak naprawdę korzenie firmy są znacznie głębsze. W 1932 Finowie rozpoczęli produkcję opon samochodowych, a dwa lata później wyprodukowali pierwszą na świecie „zimówkę”. Specjaliści z Nokian Tyres mają też na koncie inne znaczące ulepszenie. W 2014 roku skonstruowali pierwszą na świecie oponę z wysuwanymi kolcami.