Testy opony Continental ContiPremiumContact 2:
2011
ACE
205/55 R16
szczególnie polecana
1
ADAC
175/65 R14
dobra
1
ADAC
195/65 R15
dobra
-
Skala not:
najwyższa
najniższa
Model jest idealnym rozwiązaniem dla samochodów średniej i wyższej klasy, które charakteryzują się dużą mocą silnika. Continental ContiPremiumContact 2 to opona premium, zapewniająca bardzo dobre prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Za sprawą asymetrycznego bieżnika model szybko odprowadza wodę i sprawia, że przyczepność pozostaje na wysokim poziomie w każdych warunkach. Szczególnie pomagają w tym nowatorskie trójwymiarowe rowki, dzięki którym skraca się droga hamowania, a woda odprowadzana jest szybciej, co minimalizuje możliwość wystąpienia aquaplaningu. Ta sama trójwymiarowa technologia zapewnia również lepszą stabilność opony.
Continental ContiPremiumContact 2 jest bardziej odporna na odkształcenia i uszkodzenia mechaniczne, co wpływa na większy komfort jazdy i ogólną kierowalność auta. Model został wykonany z nowoczesnej mieszanki, której zadaniem jest wydłużenie żywotności opony oraz zapewnienie odpowiedniej przyczepności bez względu na warunki atmosferyczne. Wszystko to sprawia, że Continental ContiPremiumContact 2 jest wyjątkowo bezpieczna także przy ekstremalnie szybkiej jeździe i spełni oczekiwania użytkowników, dla których ten parametr jest kluczowy przy wyborze opon.
Ulepszona konstrukcja i zoptymalizowany kontur opony pomagają w uzyskaniu większej stabilności jazdy i poprawieniu precyzji kierowania. Model zapewnia także niski poziom hałasu – za sprawą konstrukcji bieżnika opona doskonale tłumi dźwięki. Obniżone zostały również opony toczenia, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa i wydłuża żywotność modelu.
Continental to koncern produkujący nie tylko opony, ale również systemy hamulcowe, kontroli pojazdu, wtrysku paliwa, tachografy i inne elementy dla transportu i przemysły motoryzacyjnego. Firma powstała w 1871 roku w Hanowerze, gdzie do dziś mieści się jej główna siedziba. Początkowo, oprócz opon, firma dostarczała na rynek takie produkty, jak np. obuwie, wodoodporne tkaniny, piłki i zabawki. Koncern sprzedaje swoje opony na całym świecie, nie tylko pod marką własną, ale również innymi – należą do niego takie firmy, jak: Semperit, Barum i Uniroyal.